Jak důležité je pro politika umět se mediálně prodat? Politický marketér Petros Michopulos a editor Seznam Zpráv Jan Stránský o tom diskutují v pořadu Plusu Pro a proti.
Premiér Petr Fiala (ODS) se pustil do dvou kampaní zároveň. Jedna je přiměřená a informuje občany o vizi Česka předsedy vlády. V druhé se bohužel stává detektivem po německých supermarketech.
Slovenská předvolební kampaň je letos obohacena o dva marketéry, kteří skončili ve službách Andreje Babiše. Marek Prchal pomáhá pravicové Sasce, Marek Hanč levicovému Hlasu. Ani jednomu se nedaří.
The age of anger, the politics of anger. Rage, wrath, annoyance. Everything revolves around politicians. They are hated, they are loved, they have huge fanbases.
Naučit se komunikovat by podle Hlouška bylo pro vládu vhodné. „Už i proto, jak celkem ambiciózní agendu mají. To je pro komunikaci složité, ale právě proto se musejí vysvětlovat profesionálně“
Opoziční pravicově liberální straně Marek Prchal pomohl se změnou vizuální identity před zářijovými volbami. Fotografie politiků i nová grafika Prchalovu předchozí práci nápadně připomínají.
„Tchaj-wan návštěvy politiků hodně prožívá. Hlavně ale jde o prohlubování spolupráce mezi firmami a univerzitami,“ hodnotí sinolog Filip Jirouš s tím, že Čína kromě protestů o moc víc nezmůže.
„V ANO je potřeba řešit budoucí politické směřování. Čekala bych, že to bude mít důsledek na celé koncepční, programové a personální směřování strany,“ říká politoložka Eva Lebedová pro iROZHLAS.cz.
Když se krátce po prvním veřejném vystoupení nově zvoleného prezidenta České republiky Petra Pavla přišel představit i celý jeho široký tým, byla to na české politické poměry osvěžující podívaná.
Kampaň obou kandidátů se mění, i když už není prostor na chyby, upozorňuje Alžběta Králová: „Pavel staví na tom, že je proti chaosu, který prý představuje Babiš. Ten zase útočí na Pavlovu minulost.“
„Lidé musí věřit, že dokážou odhadnout, jak se jejich kandidát zachová. Že mu mohou svěřit svůj hlas a že bude skutečně rozhodovat za ně. A také ho musí mít rádi,“ říká Denisa Hejlová.
Ve volbách má hlavní slovo marketing, který vyžaduje, aby se Babiš mohl prohlásit za vítěze boje s epidemií. Experty proto vyřadil ze hry, aby na veřejnosti mohl vystupovat jen s pozitivními zprávami.
Na Floridě kampaně utratily v součtu dvojnásobek druhého státu v žebříčku (Pensylvánie). Boj, který se tam odehrává, je opravdu lítý, popisuje klíčové postřehy z analýzy dat Petr Baudiš.
Praha||Pavel Vondra, Barbora Sochorová, Ondřej Franta|Zprávy z domova|Vinohradská 12
Politická image Andreje Babiše jako schopného manažera trpí. Odhalila krize kolem koronaviru limity marketingového pojetí politiky? A může nakonec dojít i na změny v politice jako takové?