Vinařský fond hledá reklamní agenturu za 130 milionů. O vítězi tendru rozhodne i exhejtman Hašek
Bývalý hejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek (ČSSD) se vrací do Vinařského fondu, kde bude rozhodovat o desítkách milionů korun z veřejných peněz. Někdejší místopředseda strany nově zastupuje v Radě fondu ministerstvo zemědělství. Organizace přitom nyní hledá firmu, které bude další tři roky platit za propagaci českého a moravského vína.
Za reklamní kampaně chce Vinařský fond utratit až 130 milionů korun. Podle ředitele Jaroslava Machovce bude pokračovat třeba propagace růžového vína. „Když jsme s tím začínali, tak celkový objem prodávaného růžového vína byl pod jedno procento. Dneska se blížíme sedmi procentům,“ řekl Radiožurnálu.
Bratři Formanovi se ohradili proti Sehnalově kampani. Vadí jim použití obličeje i jména jejich otce
Číst článek
Hašek vyslancem ministerstva
Vítěznou marketingovou agenturu doporučí zvláštní komise. Michala Haška jako poradce ministra zemědělství překvapilo, že v ní neměl zasednout žádný zástupce resortu. „Takže komise byla rozšířena z pěti členů na devět a jedním z těch členů bude zástupce ministerstva zemědělství,“ uvedl.
Reklamní firmu chce Vinařský fond vybrat nejpozději za půl roku. Organizace ročně hospodaří s víc než 50 miliony korun. Většinu získává ze státního rozpočtu. Menší část z povinných příspěvků vinařů.
Hašek ve vedení fondu působil v době, kdy zastával post jihomoravského hejtmana. Na jeho návrat k vinařům upozornil ve čtvrtek deník Právo.