Ministerstvo má vážné zájemce o tendr na výběr mýta. Ťoka nezájímá systém, ale cena
Do konce července musí ministr dopravy Dan Ťok za hnutí ANO předložit vládě základní parametry tendru na výběr mýta po roce 2016. Soutěže na provozovatele současného systému se chce zatím zúčastnit 13 firem. Pracovní verzi materiálu, podle které je tendr rozdělený do tří kroků, dnes na ministerstvu projednají zástupci parlamentních stran.
Ministerstvo chce nejdřív vypsat tendr na provozovatele stávajícího mýtného systému. Ten má v současnosti na starosti firma Kapsch, které vyprší smlouva na konci příštího roku.
Dál pak bude ve hře případná zakázka na rozšíření mýta na silnice, které by stát chtěl v budoucnu zpoplatnit. Ministerstvo bude také rozhodovat, jestli použije satelitní technologii, nebo mýtné brány.
Ministr dopravy Dan Ťok (ANO) byl hostem Ranního interview. Mluvil o výběru mýta po roce 2016
Úřad plánuje těmito kroky mimo jiné zlevnit provoz výběru mýta. „Mě nezajímá, jakým systémem vybíráme mýto, mě zajímá, jak levně budeme mýto vybírat,“ zdůraznil ministr dopravy Dan Ťok.
Aktivně jeho resort kvůli tendru oslovil téměř 30 firem.
„Zatím 13 nám odpovědělo, že mají vážný zájem a že jim vyhovuje doba trvání soutěže, aby jim to dávalo smysl,“ dodal Ťok.
Mýto ročně přinese do státního rozpočtu zhruba deset miliard korun.