MMR zvažuje kroky vůči Generali. Kvůli cestovce Majestic Travel

Policie prošetřuje okolnosti krachu agentury Filip Travel, která zřejmě přijímala peníze klientů, zájezdy ale neobjednávala. S trestním oznámením se bude muset vypořádat také cestovní kancelář Majestic Travel, která nechala v Chorvatsku asi 40 klientů, neměla přitom zaplacené povinné pojištění. Dopustila se tak podle všeho podvodu a neoprávněného podnikání.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Boskovická cestovní kancelář Majestic Travel se dostala do finančních problémů

Boskovická cestovní kancelář Majestic Travel se dostala do finančních problémů | Zdroj: ČTK

Podle Romana Škrabánka, prezidenta Asociace českých cestovních kanceláří a agentur, je důležité, aby si klienti při koupi zájezdu vždy ověřili, zda daná cestovní kancelář je pojištěná proti úpadku.

„Tato informace je běžně dostupná, navíc cestovní kancelář má i povinnost svoje klienty o této skutečnosti informovat. Přesto se setkáváme s případy, že lidé jsou schopni si koupit zájezd u nepojištěného subjektu, a pak, když dojde k nějakým komplikacím, je těžké situaci nějak řešit,“ konstatoval Škrabánek v Ozvěnách dne.

Boskovická cestovní kancelář Majestic Travel sice pojištění sjednané měla, pojistné ale nezaplatila. Za to ji teď žaluje pojišťovna Generali a podání trestního oznámení zvažuje i ministerstvo pro místní rozvoj, potvrdil ředitel Odboru cestovního ruchu MMR Aleš Hozdecký.

Přehrát

00:00 / 00:00

Selhává kontrola cestovek? V Ozvěnách dne jsme se ptali Romana Škrabánka, prezidenta Asociace českých cestovních kanceláří a agentur, a Aleše Hozdeckého z MMR

„My zvažujeme právní kroky jak proti cestovní kanceláři v podstatě za podvodné jednání, zároveň ale zvažujeme i určité kroky vůči pojišťovně, protože pojišťovna má ze zákona povinnost informovat o všech změnách, které se týkají smlouvy o pojištění."

"Ta smlouva byla uzavřena, zřejmě - podle informací, které máme -, nedošlo k platbě a v tuto chvíli ministerstvo mělo být pojišťovnou informováno, že v podstatě nedošlo k tomu, že ta smlouva vstoupila v platnost, respektive že by byla životaschopná,“ prohlásil ředitel Hozdecký.

Rozporný výklad zákona

Ředitel pojišťovny Generali Štefan Tillinger ale říká, že zákon o povinném pojištění je nedokonalý, protože podle něj mají pojišťovny povinnost informovat ministerstvo jen tehdy, když zanikne pojištění, když vznikne pojistná událost, nebo pokud získá pojišťovna informace o zhoršujícím se finančním hospodaření cestovní kanceláře. Ne tedy v případě, že pojišťovna se domluví s cestovkou na pojištění, ale ta pak pojistku neuhradí.

„Ale je tady ještě větička: Rovněž tak jsou povinny bez odkladu informovat ministerstvo o všech skutečnostech, a pak je tam citováno to finanční zdraví a tak dále. Ale je tam zmiňováno ‚o všech skutečnostech, které se týkají pojistné smlouvy‘, tudíž podle mě je ten výklad velmi nesprávný,“ reagoval na slova ředitele pojišťovny Hozdecký a pokračoval:

„A skutečně my zřejmě budeme zvažovat kroky, dotazy vůči správnímu orgánu, to znamená České národní bance.“

Na základě tohoto případu bude ministerstvo pro místní rozvoj podle Hozdeckého nově požadovat ke všem předloženým smlouvám také doklad o zaplacení nebo ‚jakousi kvitaci‘ pojišťovny, že smlouva o pojištění proti úpadku je platná.

Marika Táborská, Jan Bumba Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme