Oprava dálnice D1 může začít na prvních dvou úsecích

Dálnice D1 se může začít opravovat. Alespoň první dva úseky, tedy u Větrného Jeníkova a Velké Bíteše. Stavební firmy Eurovia CS a Habau se neodvolaly proti výsledkům výběrových řízení, ve kterých neuspěly. Ředitelství silnic a dálnic tak může podepsat smlouvy s vítěznými společnostmi.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Uzavírka tunelu Panenská na čas zablokovala dálnici D8 - kolona, kamiony, zácpa

Uzavírka tunelu Panenská na čas zablokovala dálnici D8 - kolona, kamiony, zácpa | Zdroj: ČTK

Oprava dálnice pak začne rekonstrukcí prvních dvou úseků mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou a mezi Lhotkou a Velkou Bíteší.

Přehrát

00:00 / 00:00

O rekonstrukci D1 mluvil Jan Kroupa z Ředitelství silnic a dálnic

„Jsme rádi, že se podaří tyto dvě stavby, které jsme vybrali, rekonstruovat,“ uvedl Jan Kroupa z Ředitelství silnic a dálnic. Jde tedy zatím o dva úseky D1 - osmikilometrový Větrný Jeníkov - Jihlava a o kilometr delší úsek mezi Lhotkou a Velkou Bíteší.

„Na obou úsecích se začne pracovat stejně. Tak, jak jsme signalizovali. Ty úseky byly schválně vybrané kousek od sebe, abychom nedělali dlouhou uzávěru.“

„Domníváme se, že i když to pro řidiče bude svízelná situace ve smyslu uzavírek a budou tam omezení, tak byla maximální snaha celý projekt navrhnout tak, aby se tam co nejméně zdrželi.“

U Lokte a Šternova dojde ke zdržení

Původně se letos měly opravovat ještě i další úseky, a to u Lokte a Šternova. Jan Kroupa ale potvrdil, že tak jednoduché to nebude:

Kolona aut. Ilustrační foto. | Foto: Tomáš Adamec

„Bohužel, musím potvrdit, že dnes došly námitky co se týká úseků, které označujeme jako úsek pět a devět. To jsou Šternov – Psáře a Loket – Hořice. Podaly námitky jednak firma Dálničních staveb – a to na oba úseky – a potom na úsek druhý jmenovaný firma Eunovia.“

„Ředitelství silnic a dálnic má teď 10 dnů na to, aby se s námitkami vypořádalo. A potom běží další lhůta pro jednotlivé uchazeče, aby případně požádat o přezkum Úřad pro hospodářskou soutěž,“ upozornil Kroupa.

V úseku Velká Bíteš - Devět křížů vyprší dalšímu stěžovateli lhůta pro podání stížnosti k antimonopolnímu úřadu koncem příštího týdne

Začne se v dubnu

Zmocněnec ministerstva dopravy pro modernizaci D1 a bývalý šéf Ředitelství silnic a dálnic Jiří Švorc Českému rozhlasu potvrdil, že stavební práce začnou ještě v dubnu. „Je třeba přiznat, že zejména v prvních týdnech a měsících budou dopady na cestující veřejnost a řidiče citelné.“

„Celkový harmonogram je připravován tak, aby celá dálnice v úseku Mirošovice – Kývalka byla dokončena někdy v letech 2019- 2020. Ale samozřejmě jedná se o velmi složitou stavbu a je tam řada problémů: technických , technologických, majetkově – právních.“

Kamiony | Foto: Comstock Images

Nejvytíženější tuzemská dopravní tepna je zhruba deset let za svojí životností. „Klíčovým problémem jsou asi dva faktory. Dlouhodobě se odkládala modernizace s odvoláním dobudování komunikace R35, která by odlehčila dálnici.“

Přehrát

00:00 / 00:00

Modernizaci D1 se věnovali i zmocněnec ministerstva dopravy pro modernizaci D1 a bývalý šéf Ředitelství silnic a dálnic Jiří Švorc a mluvčí sdružení autodopravců Česmad Martin Felix

„Druhým faktorem je, že za těch 10 let byly utlumovány prostředky do oprav a údržby vlastní dálnice, a to se na jejím stavu samozřejmě podepsalo,“ připomněl Jiří Švorc.

Mluvčí sdružení autodopravců Česmad Martin Felix očekává největší komplikace b místech zúžení do jednoho, dvou pruhů. „Doufejme, že práce budou prováděny s i s ohledem na dopravní toky.“

„To znamená, že třeba v době, kdy mají kamiony zákaz jízdy, aby došlo k velkému zúžení. A naopak, když je špička, aby byly udržena co největší propustnost.“

„Nejraději bychom byli, kdyby kamiony na dálnici – byť hůře průjezdné – zůstaly. Protože pro kamiony objízdné trasy prakticky neexistují,“ zdůraznil Martin Felix.

Modernizace dálnice D1 | Foto: ČTK

Petra Hosenseidlová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme