Pětitisícovou pokutou potrestala ČOI majitele kiosku v Bystřici pod Hostýnem, za cenovky a účtenky

Stánkaři a kiosky s občerstvením během letních festivalů šidili zákazníky. Podle České obchodní inspekce to dělá polovina z nich. Nejvyšší pokutu přímo na místě - pět tisíc korun - vyměřil inspektor tureckému majiteli kiosku v Bystřici pod Hostýnem na Kroměřížsku.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Občerstvení – stánek s uzenou kýtou

Občerstvení – stánek s uzenou kýtou | Foto: Jan Rosenauer

„Majitel je v zahraničí. Já k tomu nemůžu nic říct, pracuji tu první týden,“ říká obsluhující muž, který pochází z Turecka.

Pokutu dostal majitel za neumístěné cenovky na nápojích a nevydané účtenky. „Cenovky už mají, účtenku mi prý bez problémů vydají. Z kiosku cítím úžasnou vůni kebabu,“ říká reportér Pavel Sedláček, který kiosek navštívil.

„Cen si rozhodně všímám, ale že by dávali, nebo nedávali účtenku, jsem si nevšimla,“ říká jedna z návštěvnic.

Přehrát

00:00 / 00:00

V Bystřici pod Hostýnem natáčel reportér Pavel Sedláček

„Chodím sem občas na kebab, možná dvakrát třikrát do měsíce, záleží, jak je chuť. Účtenku jsem nikdy nedostala, ale nevidím v tom nějaký důvod. Věřím tomu, že kdybych ji chtěla, tak ji dostanu,“ říká druhá. „Jednou týdne si zajdu. To mě nikdy nenapadalo, chtít účtenku v zařízení rychlého občerstvení,“ doplňuje třetí.

Pokutu za drobnější pochybení dostala také obsluha stánku s rychlým občerstvením v centru Prahy, přiznává to i jeho prodavač:

„V dubnu u mě byla na stánku kontrola. Omylem jsem účtoval rozdílnou cenu váženého zboží. Dostali jsme pokutu. Na spokojenosti zákazníků mi opravdu záleží a rozhodně se to už nebude opakovat.“

Polovina stánkařů na hudebních a filmových festivalech šidí zákazníky, tvrdí ČOI

Číst článek

Česká obchodní inspekce udělila při posledních kontrolách asi pět desítek pokut ve výši až pěti tisíc korun. Prodejci většinou špatně navážili maso, chyběly cenovky, obsluha čepovala nápoje pod míru, odmítla poskytnout účtenku nebo chyběla kalibrace váhy.

Firmy, které také podle ČOI šidily zákazníky:
La Superba s.r.o.
DELICATO s.r.o.
ELVERS s.r.o.
ROX COMPANY s.r.o.
MERKUR HOŘOVICE s.r.o.
TI.FE s.r.o.
TEHUM, a.s.
VSP corp, s.r.o.
PROFIART s.r.o.
STATRA s.r.o.
BAO SHJ s.r.o.
LTD Group System s.r.o.
TOPLSKÁ HOSPODA s.r.o.
G-way s.r.o.
Hotel MARIO, a.s.
Zlatá orchidea s.r.o.
AZEMI s.r.o.
KM FUTURE s.r.o
Café MAXIM Zlín
DavPet, s.r.o.

Pavel Sedláček Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme