Přehled tisku: fiktivní slevy, podvody na sportovních dotacích i letní práce streetworkerů

Regionální Deník se ve svém sobotním vydání zajímá o práci takzvaných streetworkerů, kteří se snaží usměrňovat mládež ke správnému trávení volného času. Lidové noviny si pak všímají nárůstu v používání samoobslužných boxů na mytí aut. Více si můžete přečíst v přehledu tisku, který pro vás sestavil Radiožurnál.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Slevy (ilustrační foto)

Slevy (ilustrační foto) | Foto: Marián Vojtek | Zdroj: Český rozhlas

Mladá fronta Dnes

Policie prověřuje, jestli úředníci a politici na pražském magistrátu nepodváděli při udělování sportovních dotací. Zjistila to Mladá fronta Dnes. Kriminalisté podle ní mají důkazy, že magistrát bezdůvodně upřednostňoval některé projekty. Celkem hlavní město na sport ročně rozděluje 600 milionů korun.

Deník

Děti mají o prázdninách spoustu volného času – přímo v terénu je proto častěji kontrolují sociální pracovníci. Tématu se věnuje sobotní regionální Deník. Ten píše, že v létě se děti nudí a často vysedávají třeba v parcích, kde můžou pít alkohol nebo experimentovat s drogami.

3:19

Streetworkeři pomáhají dětem, narkomanům i lidem bez domova. Kvůli nízkým výdělkům jich ale ubývá

Číst článek

Zabránit tomu se snaží takzvaní streetworkeři – tedy sociální pracovníci, kteří se pohybují v terénu - konkrétně v místech, kde se mládež schází. Streetworkeři se snaží mladé lidi informovat, že volný čas můžou trávit například v takzvaných nízkoprahových klubech. Jen v Praze jich je 14. Děti a mládež tam spolu můžou třeba hrát různé hry, chodit se koupat nebo vyrážet do přírody.

Lidové noviny

Češi si stále častěji auta myjí sami. Všímají si toho sobotní Lidové noviny. Populární jsou hlavně samoobslužné boxy, které jsou na velkých parkovištích nebo u obchodních center. Lidé je víc využívají kvůli nižší ceně i proto, že jsou přesvědčeni, že sami si vlastní auto vyčistí lépe.

Právo

Podvodníci luxují karty pomocí fiktivních slev. To je titulek sobotního deníku Právo. Ten si všímá toho, že hackeři stále častěji napodobují slevové nabídky známých obchodů. Policisté řeší desítky podobných případů. A na banky se obrátily dokonce stovky oklamaných klientů.

Podvodníci využívají jednoduchý trik  na internet umístí reklamu na známý produkt za velmi výhodnou cenu. K nabídce napíšou, že kdo si chce zlevněné zboží koupit, musí například na neznámé telefonní číslo poslat údaje ke své kreditní kartě. Pokud člověk nezjistí, že je reklama falešná a peníze pošle, je potom velice obtížné hackera vypátrat. Banky proto lidi varují, aby nikdy nikomu údaje o svém účtu neposílali a podobné nabídky ignorovali.

Jiří Svatoš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme