V kontrolních sondách v části dálnice D47 u Ostravy nebyl žádný odpad

Kontrolní sondy, které minulý víkend ve zvlněné dálnici D47 u Ostravy vrtalo Ředitelství silnic a dálnic, neprokázaly, že by v tělese dálnice byl nějaký odpad. Na dnešní debatě s názvem Fámy a fakta o dálnici D47 to řekl František Kresta z firmy Arcadis Geotechnika, která sondy zkoumala.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Zvlněný úsek D1 (označovaný D47) do Ostravy

Zvlněný úsek D1 (označovaný D47) do Ostravy | Zdroj: ČTK

Tyto sondy neměly primárně zjistit důvod bobtnání a vlnění dálnice, měly jen potvrdit předchozí znalecký posudek, podle kterého stavební firma použila jiné, levnější materiály, než které státu fakturovala.

Jeho firma zkoumala tři sondy, které předminulý víkend vrtalo ve sporném zvlněném úseku dálnice Ředitelství silnic za účasti stavební firmy Eurovia.

Šéf Ředitelství silnic a dálnic René Poruba ale tyto výsledky, které firma zpracovala na popud Eurovie bez vědomí státu, odmítá:

„ My se k tomu stavíme tak, že nevíme, kde tyto výsledky testů Arcadis vzalo. My máme poněkud odlišné výsledky testů, které ukazují, že tam ta bobtnalost je velká – a právě ocelárenské strusky.“

Petr Sehnoutka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme