Po výstavbě okruhu by se mělo na chodu oddělení podílet 70 policistů. Jejich hlavní činností bude zajištění bezpečnosti a plynulosti silničního provozu či kontrola dodržování rychlosti.
„Můžeme dojít ke krátkodobému růstu, ale bude to znamenat vyšší inflaci a do budoucna nižší růst HDP,“ varuje členka Národní ekonomické rady vlády Helena Horská v pořadu Interview Plus.
Národní dopravní informační centrum v Ostravě je hlavním neuralgickým bodem sdílení informací o dění na českých silnicích. Sbíhají se sem data o nehodách a uzavírkách z celého Česka.
Ministerstvo dopravy chce jít technologiím samořiditelných vozů naproti a plánuje na podzim představit legislativu, která by ulevila řidičům od některých povinností.
V druhém díle seriálu Do výšek i do podzemí zůstáváme při zemi – na dálnicích. Každou noc na některé úseky vyrážejí silničáři. I obyčejné sekání trávy pro ně přitom může znamenat nebezpečí.
Silný zápach v posledních dnech pociťovali nedaleko stavby dálnice D3 obyvatelé části Českých Budějovic Suché Vrbné a Dobré Vody. Vodohospodáři teď našli příčinu.
Ředitelství silnic a dálnic chce zprovoznit chybějících zhruba 460 metrů dálnice D3 u Tábora na přelomu července a srpna, kde mnoho let trval spor o pozemky.
„Momentálně do tunelu instalujeme technologické záležitosti, což jsou kabely, osvětlení, požární vodovod, čidla a další věci nutné pro bezpečnost provozu,“ popisuje v tunelu Pohůrka stavbyvedoucí.
V Kalifornii se staví dosud největší bezbariérový přechod pro divokou zvěř. Wallis Annenberg Wildlife Crossing má chránit místní ekosystém a v něm žijící pumy.
Provincii Kuang-tung v posledních dvou týdnech postihly rekordní lijáky a záplavy. Tamní 18milionovou metropoli Kanton minulý týden zasáhlo tornádo, které si vyžádalo pět mrtvých a na 30 zraněných.
Jihomoravští policisté plánují nainstalovat nové kamery, které by sloužily k lepší kontrole zákazu předjíždění pro kamiony. Řidičům by z nich automaticky chodily pokuty. Kamery chtějí i v Modřicích.
Většina čínských projektů na Balkáně je spojená s iniciativou Nová hedvábná stezka. Ke konci roku 2021 země stála za více než 130 z nich, zhruba polovina spadala v různých fázích realizace pod Srbsko.
„Výběr se tak vrací zpět do hodnocení nabídek. ŘSD po detailním prostudování rozhodnutí ÚOHS rozhodne o dalším postupu v zakázce,“ uvedl generální ředitel ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl.
Osadní výbor v Řehořově chce nicméně za obnovu mostu dál bojovat, dálnice totiž katastr protíná a kvůli ní už v minulosti k polím ostatní přístupové trasy zmizely.
Firma Metrostav zpochybňuje odbornou kvalifikaci vítěze výběrového řízení, Eurovie. Ta šla do tendru s nabídkou, že tunel Homole postaví za 1,7 miliardy korun bez daně.
Od pátku se ceny za roční známku zvedly na 2300 korun, naopak se snížily na 430 za měsíční, 270 za desetidenní a nově přibyla jednodenní známka za 200 korun.
Stát se pro zvýšení ceny rozhodl loni. Zdůvodňuje to hlavně přibývajícími úseky dálnic. Cena podle ministra dopravy Martina Kupky (ODS) odpovídá inflaci za 12 let, kdy se poplatek neměnil.
„Pomohlo by i uvolnění pravidel pro zaměstnávání pracovníků ze zemí mimo Evropskou unii, o kterém se mluví dlouhodobě,“ popisuje ředitel Institutu silniční dopravy ČESMAD Tomáš Bicera.
24:01
Praha||Jan Bumba, Kateřina Herelová|Auto|Pro a proti
Vyplatí se ušetřené minuty pro řidiče a posádku vozu v porovnání s emisemi? V pořadu Plusu Pro a proti diskutují odborník na dopravu Ondřej Mirovský (Zelení) a poslanec Ivan Adamec (ODS).
Ředitelství silnic a dálnic nechává sítě instalovat na rozestavěnou úsek Starým Městem na Uherskohradišťsku a Moravským Pískem na Hodonínsku. Sítě budou umístěné na třech úsecích v délce 700 metrů.
Traktory chtějí odpoledne zablokovat příjezdové silnice do Paříže. A to i přes to, že vláda přistoupila na některé jejich požadavky a ohlásila například výrazné zjednodušení zemědělských norem.
Češi si zvykli mít byt místo penzijního připojištění. Jinde v Evropě to ale není. Vlastnické bydlení tak bude i u nás klesat. V pořadu Peníze a vliv to nastínil ředitel Vinci Construction CS.
Dálniční horečka, která díky rozjezdu investic zachvátila Česko, může skončit tím, že se staneme křižovatkou Evropy, přes kterou budou kamiony z Polska a Balkánu mířit do západní Evropy.