Policie na dálnici neeviduje žádné nehody. Rekonstrukce nejstaršího dálničního mostu v Česku začala v létě 2023, s uvedením do provozu se počítá v roce 2027.
Řidiče čeká omezení na D1. Nejstarší dálniční most Šmejkalka prochází další etapou opravy. „Určitě se budou tvořit kolony, je to ale dočasné opatření pouze na jeden den,“ ujišťuje šéf ŘSD Radek Mátl.
Politici také v první části debaty diskutovali o tom, jak vzít peníze na opravy silnic druhé a třetí třídy. Ty by podle Čechů měly být hlavní dopravní prioritou, předběhly rozšiřování dálnic.
Podle exkluzivního průzkumu k projektu Česko 2025 chtějí Češi hlavně levnější hromadnou dopravu a opravy okresních silnic. Konec zákazu spalovacích motorů si přejí spíše starší lidé.
Europoslanec a čestný prezident strany Motoristé sobě Filip Turek po několika dnech přiznal, že fotografie, jak jede po dálnici rychlostí 200 kilometrů v hodině, mohla vzniknout v Česku.
Europoslanec Filip Turek jel po dálnici rychlostí 200 kilometrů v hodině. Pokud se prokáže, že to bylo v Česku, mohl by přijít o řidičský průkaz. Případ řeší policie.
Ze začátku silničáři termín dokončení odhadovali asi na polovinu června letošního roku, stavbu ale uspíšili díky nočním pracím nebo využití vytápěného stanu.
„Od řidiče jsme si miminko převzali a okamžitě zahájili resuscitaci, kdy já jsem prováděl masáž srdce a otec prováděl vdechy,“ popisuje situaci jeden z policistů Martin Učeň.
Silničáři uzavřeli tunely Panenská a Libouchec kvůli tomu, že potřebují od elektřiny odpojit současné vybavení tunelů . Kvůli tomu jsou také v tunelech vypnutá světla.
Systém propojuje vozidla mezi sebou a zároveň propojuje vozidla s pevnými zařízeními u dálnice. Přijímá od nich informace o situaci v provozu - kromě varování o překážce taky o nebezpečí náledí.
Pokuty za jízdu bez dálniční známky v Maďarsku českým řidičům neposílají maďarské úřady, ale zplnomocněná advokátní kancelář Petkov & Co. A požaduje i poplatek navíc.
V loňském roce stát zprovoznil 46,5 kilometru dálnic, přibližně dvakrát více než předloni. Řidiči začali loni nově jezdit například po části dálnice D11 mezi Hradcem Králové a Jaroměří.
Vypadají podobně jako oficiální web ministerstva, ale ceny mohou být skoro dvojnásobné. Za jednodenní dálniční známku některé překupnické e-shopy chtějí 390 korun. Na oficiálním edalnice.cz stojí 210.
Politolog Lukáš Jelínek se ještě ohlédne za adventním poselstvím předsedy Senátu a probere smysl a možné dopady cesty Roberta Fica za ruským prezidentem.
„PPP model nemůže být levnější než ten státní,“ říká v pořadu Pro a proti ekonom Petr Bartoň. „Stát neřeší budoucí provozní náklady, u PPP je vše stanovené,“ nesouhlasí Jan Brázda z firmy PwC.
Celý sedmnáctikilometrový úsek D49 z Hulína do Fryštáku, jehož stavbu silničáři zahajovali slavnostně už v roce 2008, by se tak měl zprovoznit v první polovině příštího roku.
Dálnice D55 podle ministra dopravy Martina Kupky (ODS) uleví mnoha lidem v obcích, které dosud trpěly tranzitní dopravou. Denně jimi projede přes 10 000 aut.
Sdružení mezi Příbramí a Pískem vybudovalo 32 kilometrů nové komunikace a dalších 16 kilometrů starších úseků opravilo. Firma se bude 25 let starat o její provoz, pak dálnici předá státu.
Stavba by měla být hotová koncem roku 2027. Je klíčová pro Prahu i celou Českou republiku, řekli premiér Petr Fiala (ODS) a ministr dopravy Martin Kupka (ODS).
23:59
Praha||Tomáš Pancíř, jkh|Ekonomika|Dvacet minut Radiožurnálu
Po výstavbě okruhu by se mělo na chodu oddělení podílet 70 policistů. Jejich hlavní činností bude zajištění bezpečnosti a plynulosti silničního provozu či kontrola dodržování rychlosti.
„Můžeme dojít ke krátkodobému růstu, ale bude to znamenat vyšší inflaci a do budoucna nižší růst HDP,“ varuje členka Národní ekonomické rady vlády Helena Horská v pořadu Interview Plus.
Národní dopravní informační centrum v Ostravě je hlavním neuralgickým bodem sdílení informací o dění na českých silnicích. Sbíhají se sem data o nehodách a uzavírkách z celého Česka.
Ministerstvo dopravy chce jít technologiím samořiditelných vozů naproti a plánuje na podzim představit legislativu, která by ulevila řidičům od některých povinností.
V druhém díle seriálu Do výšek i do podzemí zůstáváme při zemi – na dálnicích. Každou noc na některé úseky vyrážejí silničáři. I obyčejné sekání trávy pro ně přitom může znamenat nebezpečí.