'Štědrý' bankomat v Gdaňsku opravili, banka chce své peníze zpět

Bankomat v polském Gdaňsku, který vydával dvojnásobek požadované sumy, je už opravený. Nečekané štědrosti využily stovky klientů, od nichž se banka bude snažit peníze získat zpět. Nejdřív jim ale musí dokázat, že chybu přístroje úmyslně zneužili. Banka může také žádat odškodnění od dodavatele chybného softwaru.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Bankomat (ilustrační foto)

Bankomat (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek

„Každé vyplacení peněz z bankomatu v Gdaňsku bylo nahrané díky monitoringu a každá transakce je zapsaná v systému banky. Na základě tohoto budeme požadovat vrácení peněz,“ říká mluvčí poškozené banky PKO Aneta Chaberová.

„V případě osob, které odebraly hotovost a nejsou našimi klienty, budeme informovat jejich peněžní ústav. Předáme mu číslo karty, nahrávku z monitoringu a výpis transakce,“ dodává Chaberová.

Přehrát

00:00 / 00:00

Rozhovor v Odpoledním Radiožurnálu se zpravodajem Českého rozhlasu v Polsku Petrem Vavrouškou o "štědrém" bankomatu v Gdaňsku

Podle mluvčí banky trest hrozí také lidem, kteří vyzývali ostatní, ať si z porouchaného bankomatu vyberou peníze. Banka ale bude velice složitě dokazovat, že si lidé vybrali dvojnásobek úmyslně.

Kamery v bankomatu by musely zaznamenat, že přístroj skutečně vydal dvojnásobek. Zákazník ale může tvrdit, že si toho nevšiml, peníze si nepřepočítal a hned si je schoval do peněženky.

Podle některých právníků šlo o chybu banky a za chyby se platí, v tomto případě doslova.

Před bankomatem stála dlouhá fronta

Bankomat kvůli chybě v systému začal lidem vyplácet dvojnásobek sumy, kterou si klienti chtěli vybrat, ale z účtu jim strhl jen polovinu. Zpráva o štědrém bankomatu se okamžitě roznesla po celém Polsku.

Před bankomatem byla zanedlouho dlouhá fronta, lidé vybírali ve dne i v noci. Pak se ale našel poctivý klient, který poruchu bance nahlásil.

Banka se bude snažit získat peníze zpět. Je pojištěná, a může tak žádat odškodnění od firmy, která dodala software do bankomatu, a také bude vymáhat peníze od klientů.

Petr Vavrouška, Hanka Shánělová, David Bernardy Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme