Na výrazně lepší ceny se lze u některých dopravců a tras dostat při objednávání s několikatýdenním předstihem, především na mezistátních linkách. Zdaleka však nejde o univerzální pravidlo.
Stávková pohotovost platí od 20. ledna. Pro Arrivu ve třech krajích s pohotovostí pracuje několik set řidičů. Zaměstnanci společnosti Arriva Morava si stěžují na zhoršení pracovních podmínek.
V českém tisku se v sobotu dočtete, že Svaz osobních železničních dopravců chce do deseti let vozit čtrnáct procent českých cestujících. Aktuálně je to asi devět procent, píše server Zdopravy.cz.
Kvůli požáru byla na trati mezi Děčínem a Rumburkem v úseku mezi stanicemi Rybniště a Jedlová zhruba na tři hodiny zavedena náhradní autobusová doprava.
Velké ztráty v souvislosti s koronavirovou krizí počítají i soukromí dopravci. Například Leo Express je očekává v řádech stovek milionů korun, výpadky tržeb v podobné výši už dříve hlásila i Arriva.
Společnost začala v kraji jezdit 14. června, kdy na základě krajského tendru vystřídala společnost ČSAD autobusy Plzeň. Ta zajišťovala veřejnou autobusovou dopravu v regionu po desítky let.
Ministerstvo dopravy s žádným jednotným požadavkem na bezpečné rozestupy v dopravních prostředcích nepočítá a nechává rozhodnutí na jednotlivých dopravcích.
Koronavirová krize, kvůli které se snížily přepravy cestujících až na desetinu jejich původního počtu, způsobuje dopravcům obří ztrát. České dráhy odhadují ekonomické dopady krize v řádech miliard.
Arriva od poloviny loňského prosince jezdí na státem objednávaných linkách Praha-Tanvald, Kolín-Nový Bor, Praha-Rakovník a Praha-Písek-České Budějovice.
Současný odbavovací systém dělá problémy například při platbě krajskou kartou Opuscard. Dodavatel systému podle Arrivy nesplnil, co slíbil, a dopravce se proto rozhodl objednat jiný.
Liberecký kraj zváží vypovězení smlouvy s přepravní společnosti Arriva. Píše to regionální Deník. Více si přečtěte ve výběru z médií, který připravil Radiožurnál.
Problémy začaly po nedávném startu soukromých dopravců na některých dotovaných železničních linkách. Na trať nemohly vyjet také některé vlaky společnosti Leo Express Tenders.
Na české železnici se udály největší změny za poslední roky. Na řadu regionálních tratí vyjeli soukromí dopravci, cestující se ale potýkají s problémy. Jak se mění železniční doprava v Česku?
Největší komplikace zažila společnost Arriva hned v neděli, kdy musela kvůli technické závadě jeden rychlík úplně zrušit a poté nasadit na trase Praha – Tanvald zapůjčený náhradní motorový vlak.
První pracovní den v novém režimu regionální dopravy ve Zlínském kraji ověřil naplno jeho funkčnost. S potížemi se potýkaly zejména železniční spoje společnosti Arriva.
O část dotovaných regionálních linek přijdou České dráhy hned ve čtyřech krajích – Libereckém, Ústeckém, Zlínském a Pardubickém. Některé linky převezmou soukromí dopravci už letos v prosinci.
Dosud má ministerstvo dopravy vypočítané náklady na tyto kompenzace do letošního února. Během druhého měsíce roku stát dopravcům proplatil přes 417 milionů korun.
Dopravní společnosti Arriva se ozvalo 42 lidí kvůli případnému odškodnění po nehodě autobusu u Horoměřic. Někteří mají zájem také o psychologickou pomoc.
V Praze druhý den po sobě přetrvávají výpadky na několika autobusových linkách společnosti Arriva City, která je jedním z dopravců zajišťujících příměstské spoje hlavního města.
Provoz vlaků v železničním koridoru mezi Prahou a Benešovem byl v pátek ráno zhruba na dvě hodiny zastaven. Vlak společnosti Arriva, která tudy od letošního února jezdí, projel ve stanici Čerčany návěstidlem zakazujícím jízdu. Nikdo nebyl zraněn, škoda na zničené výhybce byla vyčíslena na 200 000 korun, řekl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Přes Čerčany vede trať pro příměstské vlaky, ale také rychlíky Českých drah na jih Čech. Některé vlaky musely být odřeknuty.