Nástup práce z domu, vysoká inflace anebo také zlepšení bezpečnosti na silnicích. S pětiletým odstupem na několika tématech ilustrujeme, jak pandemie změnila společnost.
Třicátníci už jsou na světě tak dlouho, jako byla v době jejich narození kanadská vlajka s javorovým listem, padesátníci to tak mají s dobytím severního pólu.
Hnízda, linecké a rohlíčky vládnou napříč republikou. Na oblibu či neoblibu jednotlivých druhů cukroví nemají měřitelný vliv ani nepoužité suroviny nebo vláčnost výsledku.
Na výrazně lepší ceny se lze u některých dopravců a tras dostat při objednávání s několikatýdenním předstihem, především na mezistátních linkách. Zdaleka však nejde o univerzální pravidlo.
Sienkiewicz, Šolochov nebo Tokarczuk u nás byli hojně vydávaní ještě před nobelovkou. Naopak Singer, Müller nebo nejnověji Gurnah zde „debutovali“ až po ní.
Covid, hollywoodské stávky i útlum domácí produkce zamíchaly s divácky silnými a slabými měsíci. Zatímco před pandemií býval nejsilnější prosinec, teď se do kin nejvíc chodí v červenci a srpnu.
Od 90. let se dočkalo evropských úspěchů jen několik ruských a ukrajinských klubů. České týmy vyšly z transformace jako jedny z nejsilnějších ze zemí bývalého Východního bloku.
Kdy se toho na ledě moc neděje, kdy naopak velmi a kdy se prohrávajícímu týmu rozplývá naděje na vyrovnání? Nápovědu nabízejí data z mistrovství světa od roku 2016.
Data ukazují, že mistrovství světa nekráčelo k bezpečnosti odjakživa ani plynule, a že samotné Velké ceny mají na svědomí jen menší díl tragických úmrtí jezdců.
Datový tým Českého rozhlasu se rozhodl pomocí otevřených dat odpovědět na otázku, kterou si alespoň jednou v životě položil každý romantik – zda z Českého Těšína skutečně vyjíždí vlaky co čtvrthodinu.
Kdo je podepsaný pod nejvíce vítěznými snímky? Kde se nejvíc lišil vkus akademie a uživatelů ČSFD? A ve které jediné profesní kategorii převládají ženy? Dosud neznámé rekordy Českých lvů.
Každoroční rekapitulaci článků a seriálů datového týmu Českého rozhlasu tentokrát doplňujeme názornými propočty, jak dávno se odehrály zdánlivě nedávné události.
Vděčný dárek nemusí být tvrdý balíček. V unikátní anketě Českého rozhlasu se dařilo nejrůznějším poukazům, ale také obálce s penězi. Ostudu neudělaly ani ponožky či svetry.
To nové a čerstvé se v české hudbě děje mimo pozornost velkých rádií nebo tradičních cen. Napovídají tomu jak data z hitparád, tak pozorování lidí z oboru.
Podle dramaturgů rádií české hudebnice nenahrávají dost materiálu vhodného pro vysílání. Podle samotných umělkyň v Česku chybí tradice autorských písničkářek a zároveň existují systémová znevýhodnění.
Žebříčky toho, co nejčastěji hrají česká rádia a co si sami pouštíme online, se rozcházejí. Ačkoliv popularita rapu a trapu roste, hudební dramaturgové je nasazují pořád stejně vzácně.