Národní dopravní informační centrum v Ostravě je hlavním neuralgickým bodem sdílení informací o dění na českých silnicích. Sbíhají se sem data o nehodách a uzavírkách z celého Česka.
Lidské plicní buňky V Holešovičkách pět dnů simuloval mobilní toxický inkubátor. Obsahuje lidské plicní buňky. „Třeba od lidí nemocných, zdravých, různého věku, pohlaví, kuřáků,“ přibližují vědci.
Takzvaná ekologická zóna třetí třídy umožňuje primárně jízdu plně elektrických automobilů. Výjimky platí pro větší dodávky s hybridním pohonem a pro sanitky, policejní auta nebo lidi s hendikepem.
Doprava se podílí na emisích skleníkových plynů Česka 16 procenty, osobní automobilová sama o sobě víc než 9 procenty. Na té jsou závislí hlavně lidé na venkově s horší dostupností hromadné dopravy.
Na místě se kříží tři dálnice: D1, D2 a trochu vzdáleně i D52. Od úterý tímto skoro dvoukilometrovým úsekem auta projíždí ve dvou zúžených jízdních pruzích.
Proti snížení rychlosti ve velkých městech na 30 kilometrů za hodinu je přes 70 procent lidí. Snížení rychlostního limitu na 40 kilometrů v hodině by podle průzkumu uvítaly hlavně ženy a studenti.
Podle židlochovického starosty jezdí po dálnici D2 auta naložená průměrně třemi tunami navíc, největší zaznamenaný přestupek je pak o 48 tun víc, než je povolené.
Takzvaná ultra nízkoemisní zóna se rozšířila prakticky na celé širší centrum města. Benzinová auta musí splňovat normu Euro 4, dieselová dokonce nejpřísnější normu Euro 6.
Desetitisíce lidí, kteří nebudou moct chodit do práce, by podle dřívějšího vyjádření zástupce odborů KOVO Jaroslava Povšíka měli pobírat 85 procent mzdy. Dá se ale čekat, že tohle číslo ještě klesne.
Ať už budou auta v budoucnu jezdit na cokoliv - o řízení se budou stále víc starat počítače. Potvrzují to i některé stroje na veletrhu mobility, který tento týden hostí německý Hamburk.
Dálnice D48 byla kvůli nehodě na kilometru 61,7 uzavřena krátce před 6.00. Auto narazilo do svodidel v místě zúžení, uvádí dopravní policie. Před 9.00 byl provoz obnoven kyvadlově jedním pruhem.
Jedničce na trhu Škodě Auto se podle mluvčího pro Českou republiku Pavla Jíny kvůli výpadkům v dodávkách dílů nedaří dokončovat vozy a dodací lhůty se kvůli tomu prodlužují
„Situace je v podstatě normální. Uzavírek není nějaké extrémní množství jako v roce 2019,“ řekl Radiožurnálu náměstek Pražského primátora pro dopravy Adam Scheinherr (Praha sobě).
Komplikace čekají řidiče na magistrále u hlavního nádraží pouze ve směru na Holešovice. Kvůli pracím budou namísto tři průjezdné pouze dva pruhy. Zúžení potrvá do poloviny listopadu.
Německý deník Handelsblatt ve své analýze uvádí, že se od těchto vozidel odklání hlavně soukromí zákazníci, zatímco firmy si je pořizují kvůli výhodným státním subvencím.
Tržby v gastronomii se vrací na úroveň před pandemií koronaviru, naopak nočním klubům se kvůli omezením i nadále nedaří. Uvádí to pondělní Hospodářské noviny. Více ve výběru z médií od Radiožurnálu.
Je to speciální model auta s autonomním podvozkem, který pomáhá testovat chytré asistenční systémy do vozů. Pohybuje se po letišti ve středočeských Milovicích a mezi vývojáři je známý jako UFO.
Režisér Vít Klusák, který loni po boku Báry Chalupové trhal návštěvnostní rekordy kin s dokumentem V síti, uvede na ČT1 svůj nový film. Pokojíčky náctiletých dívek v něm vyměnil za české silnice.
Nehoda se stala v době, kdy se kvůli několika nehodám zvýšila pozornost vůči systému poloautomatického řízení americké automobilky. Americké silniční úřady prošetřují několik desítek nehod vozů Tesla.
Pražský magistrát a městská část Praha 1 chtějí v budoucnu umožnit průjezd po Smetanově nábřeží jen některým řidičům. A dohlížet na to má kamerový systém, který umí rozeznat registrační značky aut.
Skupina v čele s Dánskem a Nizozemskem si přeje, aby se automobilový průmysl sladil s ambiciózní unijní klimatickou politikou, napsala agentura Reuters.
Blikající nouzové světlo musí mít v osobním autě od nového roku všichni španělští řidiči. Česko o zavedení podobných majáků do povinné výbavy auta neuvažuje.