D1 u Brna je zúžená kvůli dostavbě třetího pruhu. Místo, kde se denně tvoří kolony, se nedá objet

Průjezd po dálnici D1 kolem Brna je od úterý ještě komplikovanější než dřív. Silničáři tam začínají s přidáváním třetího pruhu v každém směru. Auta pojedou v zúžení mezi sjezdy na Vídeň a Bratislavu. Tedy v nejvytíženějším čtyřpruhovém dálničním úseku v celém Česku, kudy denně projede přes 70 000 aut.

Brno Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Úsek je ve špičce ucpaný prakticky denně. Na místě se kříží tři dálnice: D1, D2 a trochu vzdáleně i D52. Od úterý tímto skoro dvoukilometrovým úsekem auta projíždí ve dvou zúžených jízdních pruzích.

Tentokrát Ředitelství silnic a dálnic říká, že se poučilo z nedávné modernizace D1 mezi Prahou a Brnem a avizuje, že pruhy budou širší tak, aby se řidiči nebáli do toho levého, tedy takzvaně rychlejšího pruhu najet, a doprava tak byla plynulejší.

Modernizace D1 byla nekvalitní, hlásí kontroloři. Zpráva je vytržená z kontextu, brání se ředitel silnic

Číst článek

Kvůli pracím budou částečně zavřené i nájezdy na dálnici. Ve směru z Brna, respektive od Komárova, auta nenajedou přímo na D1 ve směru na Prahu, stejně tak z Vídeňské ulice od D52 není možné najet na D1 přímo ve směru na Olomouc.

Když si křižovatku představíme při pohledu shora jako čtyřlístek, tak je zavřený vždy jeden ze tří lístků. To znamená, že auta musí projet všemi ostatními, tedy se protočit skoro celou křižovatkou a na kýženou trasu najet z protisměru.

Práce za miliardu potrvají dva roky. Mezitím začnou další etapy prací, příští rok to bude samotná křižovatka D1 a D2 a stavba nového sjezdu na Černovickou terasu. Pokud se nestane nic mimořádného, tak se dělníci nezastaví do roku 2030, kdy má být šestipruh u Brna hotový od Holubice po Kývalku.

Objezd není

Žádná pohodlná možnost objezdu zúžení neexistuje. Nejbližší ulice, která vede paralelně s D1, je do konce srpna neprůjezdná. Problémy jsou na všech světových stranách Brna, dělníci pracují na takzvané Staré dálnici, na příjezdu od Svitav nebo od Vyškova a taky ve Vídeňské ulici.

Auta se prodlužují o dva centimetry ročně. Před 12 lety se nafoukla i parkovací místa, dnes už nestačí

Číst článek

Mám vážnou obavu, že v podmínkách města velikosti Brna vždy budete mít nějaké kolidující stavby. Nejde pouze o stavby města, kraje, nebo Ředitelství silnic a dálnic, ale také soukromý sektor. Navíc do toho vstupuje také správa železnic, výkopové práce, nebo havárie. Zkrátka je zde dlouhá řada proměnných.“ komentuje uzavírky děkan stavební fakulty Vysokého učení technického v Brně Zdeněk Dufek.

K tomu se ještě přidají nová omezení u Zvonařky v centru města a navíc je stále rozkopaný Velký městský okruh na Tomkově náměstí, v Žabovřeské a Bauerově ulici, kde se staví ještě protipovodňová opatření u řeky Svratky. Měsíc nebude průjezdný také tunel Hlinky ve směru z Žabovřeské na Bauerovu, provoz tedy bude svedený na světelnou křižovatku.

V Paříži chtějí využít létající taxíky. Přesun z letiště do centra města může trvat jen čtvrt hodiny

Číst článek

„Myslím si, že při nejlepší vůli to nedokážete naplánovat tak, aby vše sedlo a kongesce se nevytvářely,“ hodnotí Zdeněk Dufek koordinaci oprav.

Vedení Brna tvrdí, že lépe práce naplánovat nešly a ujišťuje řidiče, že zklidnění přijde v září. Úplně nejvíc si šoféři oddechnou v roce 2024, kdy Ředitelství silnic a dálnic dokončí všechny rozestavěné úseky městského okruhu.

„Jedná se o druhý nejvytíženější dopravní úsek v České republice. Obávám se, že s ohledem na dopravní intenzitu, která zde je, lepší způsob vymyslet nebylo možné. Dopravu nezastavíte a komplikace to vždy nevyhnutelně způsobí,“ dodává docent.

Tomáš Kremr Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme