Důvodem jsou podle prohlášení obtížné podmínky na trhu po skončení pandemie nemoci covid-19 a příliš mnoho nejistot v automobilovém průmyslu, které snížily atraktivitu velkých evropských výstav.
Zatímco evropští výrobci se snaží zapůsobit a pochlubit svými novinkami, jen o kousek dál stojí připomínka toho, že mají novou tvrdou konkurenci. Na veletrh totiž ve velkém dorazily i čínské koncerny.
Pořadatele slavného autosalonu v Ženevě čeká delší přestávka, než předpokládali. Automobilový svátek letos museli zrušit kvůli pandemii koronaviru a doufali, že se uskuteční příští rok.
Na výstavu lákaly plakáty vylepené v ženevských ulicích. Byl na nich namalovaný černý automobil s kulatými světly. První ročník se konal v ženevské volební budově a měl tehdy obrovský úspěch.
Autosalon, který každoročně přiláká desetitisíce návštěvníků, se měl konat příští týden. Zúčastnit se ho měla mimo jiné i česká automobilka Škoda Auto.
Stovky lidí v bílých ochranných oblecích se posadily nebo stouply před hlavní vchod a uvádějí, že protestují proti ničitelům klimatu a životního prostředí, které produkuje automobilový průmysl.
Už na začátku září zničili aktivisté na okraji Frankfurtu asi 40 luxusních aut. Na výstavišti proto dohlíží na bezpečnost víc než stovka pracovníků ostrahy, připravena k zásahu je i tamní policie.
Prestižní automobilky přestávají jezdit na evropské autosalony hlavně z finančních důvodů. Mercedes a BMW na autosalonu sice budou, ale vypadá to, že jejich výstavní plocha menší než doposud.
Ještě loni byl ve Frankfurtu stánek Škody Auto plný dam v bílých šatech, teď v Paříži některé z nich nahradili pánové v sakách. Nejčastější reakcí místních návštěvníků je, že je to tak lepší.
Milovníkům aut budoucnosti se v Ženevě musí tajit dech. Hned na třech stáncích slavného ženevského autosalonu totiž stojí létající auta. Nejdál v jejich vývoji je nizozemská společnost PAL-V.
Škoda Auto uvede v druhé polovině roku na trh modernizovaný model Fabia. Poprvé jej ukáže na autosalonu v Ženevě na začátku března. Auto má proti stávajícímu modelu nový design přídě a zádě.
Velké terénní pick-upy a další snižování emisí v dopravě. Taková jsou hlavní témata autosalonu v Detroitu, který každoročně zahajuje sezónu automobilových veletrhů.
Kauza Dieselgate s falšováním emisí naftových vozů koncernu Volkswagen odstartovala debaty, kdy skončí v autech klasické spalovací motory a jaké pohony by je mohly plnohodnotně nahradit. 87. ročník světového autosalonu v Ženevě, kde mají jasnou převahu auta s benzínovým nebo naftovým motorem, naznačuje, že jejich konec je ještě daleko.
Odemykání mobilním telefonem, autopilot a kamery místo zpětných zrcátek. To je automobilová budoucnost vzdálená jen pár let. Alespoň podle slov zástupců automobilek na ženevském autosalonu. Premiéru už si v Ženevě odbyl i koncept Škoda Vision S, který se otevírá právě mobilním telefonem a umí sám zaparkovat. A už příští rok se objeví sériová auta, která budou za určitých okolností řídit sama.
Mladoboleslavská automobilka dnes na autosalonu v Ženevě ukázala svoji budoucnost. Koncept Vision S naznačuje, jak bude vypadat první sedmimístné terénní auto Škoda. Nový model by se měl dostat do prodeje začátkem příštího roku.
Evropským autem roku je nový Volkswagen Passat. Výsledky prestižní ankety Car Of The Year dnes oznámili v Ženevě, den před zahájením 85. světového autosalonu. Druhý skončil Citroën C4 Cactus a třetí Mercedes Benz třídy C.