Roku 1895 se zrodila firma Laurin a Klement. První dílnu měli s výhledem na boleslavský hrad. Na počátku výroby sice stály bicykly, ale již v roce 1898 se v továrně začali zabývat výrobou motocyklů.
Radnice města Bari bude platit 25 eur měsíčně lidem, kteří vymění během cest do práce automobil za kolo. Město bude rovněž přispívat těm, kteří si budou chtít koupit bicykl nový nebo z druhé ruky.
Obyčejné jízdní kolo může mít cenu zlata. V Jižním Súdánu slouží nejen k přepravě osob, ale i zboží. V jedné z nejmladších zemí světa je benzin doslova vzácností a k tomu ještě velmi drahou.
Ostravští cyklisté dnes získali neviditelnou zbraň proti zlodějům. Bicykly jim přímo na turistické trase u řeky Odry zdarma označkovali strážníci speciální látkou. Běžným okem nátěr nepostřehnete, obsahuje přitom kód, který přesně identifikuje majitele. Kolo tak mohou policisté snadněji vypátrat třeba v zastavárnách a vrátit tomu, komu patří.
Před obchodem, na autobusových zastávkách i před budovou úřadu městské části Praha Suchdol můžou lidé už několik týdnů narazit na růžová kola. Slouží všem. Stačí se jen zaregistrovat a získat číselný kód k zámku, který je také v růžové barvě.
Výrobci kol varují, že se na českém trhu objevují ve velké míře nebezpečné falzifikáty plechových kol. Odhadují, že z více než tří set tisíc prodaných kol ročně je více než desetina z levné asijské produkce.
Tři tisícovky kol v Českých Budějovicích budou o něco bezpečnější před zloději. Jejich majitelé si je totiž budou moci označit elektronickými čipy a zaevidovat do speciální databáze. V případě krádeže se pak dá kolo snadněji identifikovat a majitel má tak větší naději, že se s ním ještě někdy shledá.