Údaje z hlasového záznamníku v pilotní kabině budou převedeny do zvukového souboru, zatímco druhá černá skříňka - záznamník letových údajů - bude odeslána do Spojených států k analýze.
Spolu s dalšími anonymně sbíranými informacemi, které budou patřit výlučně pouze majiteli vozu, mohou být data použita pouze úřady nebo například policií při rekonstrukci nehody.
„Kremlu vyhovují spekulace, že v tom má prsty. Má to efekt ve smyslu varování pro případnou další opozici,“ říká rusista a historik Marek Příhoda z Filozofické fakulty Univerzity Karlovy.
Černé skříňky v letadle se mohou při nárazu poškodit nebo se po nehodě nenajdou a informace o dění při havárii jsou tak ztraceny. Experti v Brně proto přichází s novou technologií.
Kromě černé skříňky, která bude zaznamenávat data z vozidla, patří mezi nové povinné systémy inteligentní omezovač rychlosti nebo detektor únavy řidiče.
Šest let starý Boeing 737-800 havaroval v Čuangské autonomní oblasti Kuang-si v pondělí. Čínské úřady potvrdily, že všech 123 cestujících a devět členů posádky zemřelo.
Indonéský Národní výbor pro bezpečnost dopravy (KNKT) očekává, že informace ze zařízení pro nahrávání komunikace v kokpitu a ze zapisovače letových údajů získá do tří dnů.
Na palubě Boeingu 737-800 bylo 191 osob. Stroj při přistávání v hustém dešti a za špatné viditelnosti přejel ranvej, sjel více než deset metrů dolů po svahu a pak se jeho trup rozlomil na dvě části.
Sestřelení letadla 8. ledna krátce po startu z teheránského letiště si vyžádalo životy všech 176 lidí na palubě. Například Kanada při nehodě přišla o 57 svých občanů.
Ruské ministerstvo obrany oznámilo, že na troskách armádního letadla, které se zřítilo u černomořského střediska Soči, nebyly nalezeny známky výbuchu ani požáru, píše agentura TASS. Za havárií očividně byla „nesprávná funkce" techniky, podle agentury Interfax to řekl ministr dopravy Maxim Sokolov . Vyšetřování havárie pracuje i s verzí terorismu. Podle náčelníka bezpečnosti letů vojenského letectva Bajnětova to neznamená jen výbuch.
Opravenou černou skříňky ze zříceného egyptského letadla odeslala francouzská laboratoř zpět do Káhiry. Její obsah může přispět k objasnění nehody. Ve hře je zatím jak technická závada, tak i teroristický útok.
Egyptská vyšetřovací komise začala s analýzou černých skříněk z letadla EgyptAir, které se v polovině května zřítilo do Středozemního moře. Uvedla to agentura Reuters, která už dříve s odvoláním na zdroj v této komisi uvedla, že paměťové jednotky z černých skříněk jsou poškozené a bude třeba je opravit.
Egyptští vyšetřovatelé našli ve Středozemním moři i druhou černou skříňku letounu společnosti Egyptair, který se 19. května zřítil za letu z Paříže do Káhiry. Oznámil to tým egyptských vyšetřovatelů.
Pátracímu týmu se podařilo najít a zachránit paměť hlasového záznamového zařízení z kokpitu letadla společnosti EgyptAir. Speciální ponorka ho vyzvedla z jedné ze dvou černých skříněk. Airbus se 66 lidmi na palubě se zřítil v květnu do Středozemního moře na cestě z Paříže do Káhiry.
Francouzská loď zachytila signál z hloubi Středozemního moře. Vychází patrně z takzvaných černých skříněk zříceného letadla společnosti EgyptAir. Podle agentury AP to dnes uvedli egyptští vyšetřovatelé.
Záznamy z černé skříňky ruského bombardéru SU-24 sestřeleného na turecko-syrské hranici jsou zatím nečitelné. Oznámili to dnes ruští vyšetřovatelé. O spolupráci na rekonstrukci poškozeného zařízení chtějí požádat vědecké instituce. Údaje z černých skříněk by měly pomoct určit, jestli stroj skutečně narušil vzdušný prostor Turecka, jak tvrdí Ankara.
Odborníci zkoumají druhou černou skříňku z Pendolina, které havarovalo před týdnem u Studénky. Chtějí zjistit, jestli strojvůdce před nehodou stihl brzdit. Podle údajů z první černé skříňky byla nárazová rychlost vlaku 142 kilometrů v hodině.
Druhý pilot airbusu společnosti Germanwings zvyšoval rychlost poté, co letadlo navedl směrem k zemi. Francouzští vyšetřovatelé to zjistili při analýze druhé černé skříňky. Podle nich to potvrzuje jeho úmysl nechat letoun se 150 lidmi na palubě zřítit.
Vyšetřovatelé neštěstí airbusu Germanwings, který havaroval minulý týden ve francouzských Alpách, našli i druhou černou skříňku. Dnes to sdělila francouzská justice. Německá prokuratura mezitím uvedla, že druhý pilot, který údajně pád letadla způsobil, hledal na webu sebevražedné metody a zabezpečení kokpitu.
Indonéští potápěči údajně vyzdvihli z Jávského moře černou skříňku letounu AirAsia, která má obsahovat záznam komunikace pilotů v kokpitu. Podle stanice MetroTV odvolávající se na indonéské ministerstvo dopravy je teď skříňka na nákladní lodi. Zamířit by měla na odbornou analýzu do Jakarty.
Potápěči vylovili z moře jednu z černých skříněk letadla společnosti AirAsia. Oznámil to šéf indonéské pátrací skupiny Bambang Soelistyo. Vyšetřovatelům se prý také podařilo lokalizovat druhou černou skříňku. Letadlo zmizelo za bouřlivého počasí 28. prosince se 162 lidmi na palubě, nikdo neštěstí nepřežil. Podle jednoho z vyšetřovatelů před pádem explodovalo, Jakarta ale tyto zprávy záhy popřela.
Indonéské týmy pátrající po letadle společnosti AirAsia zachytily signály, které by mohly patřit černým skřínkám zmizelého Airbusu. Agentuře Reuters to řekl vyšetřovatel z indonéské komise pro bezpečnost dopravy. Letadlo se zřítilo do Jávského moře koncem prosince při cestě ze Surabaje do Singapuru. Na palubě bylo 162 lidí, nikdo z nich nehodu nepřežil.
Nizozemští vyšetřovatelé předali Britům černé skříňky z malajsijského Boeingu, který se minulý týden zřítil na Ukrajině. Skříňky budou analyzovat odborníci z britského Úřadu pro vyšetřování leteckých nehod.
Černé skříňky ze zříceného malajsijského letadla poputují do Británie. Tamním laboratořím je svěří Malajsie, která je získala od ukrajinských rebelů. Separatisté ustoupili mezinárodnímu tlaku a vypravili vlak, který dovezl těla obětí do východoukrajinského Charkova.
Žádné údaje z černé skříňky v letadle nejdou smazat. Záznamové zařízení je vyrobené tak, že funkci mazání vůbec nemá. Zničit je nejde omylem, jen úmyslně. Černé skříňky, které nedopadnou do vody, ale na pevnou zem, ovšem nevysílají žádný signál. Pokud je člověk neuvidí, tak je nenajde. Vyvíjejí se i v pražských Letňanech.
Pátrání po černých skříňkách z sestřeleného boeingu nad východní Ukrajinou je oficiálně stále bezvýsledné. Nic není jisté, ačkoliv se objevují spekulace, že skříňky jsou v rukou proruských separatistů. Tomu nasvědčují i videozáběry a rozhovory zveřejněné ukrajinskou rozvědkou.
Australané potvrdili, že signály, které v týdnu zachytili, pochází z černé skříňky ztraceného malajsijského letounu. Na návštěvě Pekingu to dnes řekl australský premiér Tony Abott. Vysílání z černých skříněk včera zaznamenal dokonce pátrací letoun Orion. A to ve stejných místech jako o víkendu australská loď. Mezinárodní pátrací tým však toto tvrzení zpochybnil.
Na Vysočině přibývá železničních přejezdů s černou skříňkou. Funguje podobně jako v letadle - obsluha je zpětně schopná najít, co se v kterou vteřinu na přejezdu událo.