U silnice poblíž Českého Brodu se objevily plakáty s ministrem vnitra Vítem Rakušanem (STAN) ve vaku na mrtvoly a textem „Vít Rakušan s celou rodinou“. Rakušan považuje zmínku o rodině za nechutnou.
Účastníci projektu se mezi sebou neznají, animovaný film nikdy nenatáčeli a v jurtách také nespali. Dohromady je dal spolek Metaculture, který chce upozorňovat na úskalí černobílého vnímání světa.
Umělá inteligence i chybuje. Žáci proto musejí přijít na to kde a zadat programu pokyn k napravení chyby. Během výuky tak třeba zjistili, že jí moc nejdou zlomky.
Podle posudku soudního lékaře bylo provedeno imunohistochemické vyšetření srdeční svaloviny. Lékař připustil, že nehodě mohla předcházet náhlá srdeční příhoda.
Některé vlaky na linkách S1, S2, S7, S9 a S12 byly odřeknuty, na lince S7 je mimo provoz úsek mezi pražským hlavním nádražím a Českým Brodem. Cestující mohou použít spoje z Masarykova nádraží.
Je železniční doprava bezpečná? „Je bezpečnější než silniční, ale to paradoxně vede k tomu, že když se stane něco vážného, tak se o tom mluví daleko víc,“ tvrdí expert na železniční bezpečnost Šlegr.
Čtyřicetiletý strojvedoucí osobního vlaku je jedinou obětí neštěstí, podle hasičů zůstal zaklíněný v kabině. Celkem se při srážce zranilo 35 lidí, škoda podle Drážní inspekce dosáhla 45 milionů korun.
Úterní nehodu osobního vlaku CityElefant s poštovním nepřežil jako jediný. Podle hasičů, kteří na místě zasahovali, zůstal strojvedoucí zaklíněný v kabině.
O možných příčinách posledních třech vážných nehod má dokonce mimořádně ve středu jednat vedení Českých drah. Přečtěte si výběr mimořádných událostí na české železnici od začátku července.
Generální inspektor Drážní inspekce Jan Kučera také řekl, že pokud se nechá zabezpečení drážní dopravy čistě na lidském faktoru, tak to není správné, protože strojvedoucí jsou jenom lidé.
Policie vyšetřuje nehodu vlaků u Českého Brodu jako obecné ohrožení a ublížení na zdraví s následkem smrti z nedbalosti. Sdělila to ve středu středočeská policejní mluvčí Martina Fejfarová.
Při srážce dvou vlaků u Českého Brodu zřejmě došlo k fatálnímu selhání strojvedoucího. Pro Radiožurnál to ve středu ráno řekl ministr průmyslu a dopravy Karel Havlíček (za ANO).
Český Brod||Nikola Kopáčová, ČTK|Zprávy z domova|Aktualizujeme
Havarované vlaky u Českého Brodu se po osmé ranní podařilo od sebe odtrhnout. Škodu vyčíslila Drážní inspekce na 45 milionů korun, z toho 40 milionů je na osobním vlaku, ve kterém zemřel strojvedoucí.
Úvaly/Český Brod||Nikola Kopáčová, ČTK|Zprávy z domova|Aktualizováno
Na hlavní trati spojující Prahu s Kolínem v úseku mezi Úvaly a Českým Brodem proti sobě v pondělí odpoledne vyjely dva vlaky. Podle Správy železniční dopravní cesty se je podařilo včas zastavit.
Od rychlíku, jedoucího z Hradce Králové do Prahy, se ráno u Českého Brodu utrhla lokomotiva. Nikomu z cestujících se nic nestalo, vlak totiž okamžitě automaticky zastavil. Vlakové soupravy jsou konstruovány tak, že s podobnou nehodou počítají.
Po železnici mezi Prahou a Českým Brodem jezdí vlaky už 170 let. V současné době je to nejvytíženější trať v České republice. Dnes si proto toto kulaté výročí připomínají v Českém Brodě celodenními oslavami.
Policejní tým Tempus specializovaný na nevyřešené případy je od včerejška v akci na Kolínsku. Na poli nedaleko Českého Brodu detektivové kopou v zemi, kde zřejmě odkrývají starý hrob.
Stále více seniorů chce porozumět informačním technologiím. Díky tomu roste jejich zájem o kurzy práce s počítačem a internetem. Organizátoři je pravidelně otevírají také ve středních Čechách nebo v Praze. Třeba v Českém Brodě na Kolínsku jeden takový kurz právě končí.
Přednádraží v Českém Brodě na Kolínsku má nový kabát. Ještě nedávno nevzhledné autobusové zastávky nebo třeba rozpadající se lavičky jsou už minulostí. Město dlouho volalo po úpravě této části města, kterou denně spatří oči několika tisíc cestujících. Díky přispění Evropské unie a také Českých drah bylo nakonec možné naplánované práce dostat z papírů do reality během necelého roku.
V Českém Brodě se rozhodli vystřílet z města holuby. Podle vedení zdejší radnice pustoší město. Jejich trus znečišťuje chodníky, zákoutí, střechy domů a okapy. Holubi jsou i zdravotní pohromou pro místní obyvatele. Někteří s rozhodnutím radnice souhlasí, jiní jsou proti.
V okolí velké většiny středočeských vlakových nádraží chybí parkovací místa. I to je důvod, proč řada lidí jezdí za prací raději autem než právě vlakem. V Českém Brodě na Kolínsku, odkud lidé běžně jezdí do čtyřicet kilometrů vzdálené Prahy, to chtějí změnit.