Okolí vlakového nádraží v Českém Brodě prošlo rekonstrukcí. Lidé jsou spokojeni
Přednádraží v Českém Brodě na Kolínsku má nový kabát. Ještě nedávno nevzhledné autobusové zastávky nebo třeba rozpadající se lavičky jsou už minulostí. Město dlouho volalo po úpravě této části města, kterou denně spatří oči několika tisíc cestujících. Díky přispění Evropské unie a také Českých drah bylo nakonec možné naplánované práce dostat z papírů do reality během necelého roku.
Rozhlížím se po odbavovací hale Českobrodského nádraží. I ta totiž před dvěma lety dostala díky rekonstrukci celé nádražní budovy novou tvář. Tentokrát se ale cestující přes okna, která skrápí vytrvalý déšť, alespoň jedním okem dívají do prostranství zdejšího přednádraží. A nepotkávám tu nikoho, komu by se bezprostřední okolí vlakové stanice zhruba sedmitisícového města nelíbilo.
„Super. Přistěhovali jsme se sem a opravdu to nemá chybu, je to pěkné,“ říká jedna z cestujících. A další ji doplňuje: „Je to krásné a opravdu už to bylo za ty desítky let strašně potřeba. Vypadá to nádherně.“
Jak dopadla rekonstrukce okolí vlakového nádraží v Českém Brodě, zjišťoval redaktor Michal Trnka
Díky přibližně sedmdesátimilionové investici je nový třeba vodovodní řad. Trubky v podzemí ale pochopitelně nikdo nevidí. Co ale cestující mohou ocenit na první pohled, jsou třeba zbrusu nové silnice a chodníky, veřejné osvětlení, moderní kamerový systém nebo v neposlední řadě praktický autobusový terminál před nádražní budovou.
„Je to velice důležitý železniční uzel, denně tady projde pět tisíc lidí. Když před dvěma lety došlo ze strany Českých drah k rekonstrukci této budovy, tak je zcela logické, že na to navazují další akce,“ vysvětluje nezávislý českobrodský místostarosta Pavel Janík.
A tou je bezesporu také nové odstavné parkoviště, na které se vejde zhruba 80 aut. Už teď je jisté, že prázdné zůstávat nebude. Český Brod je totiž důležitým dopravním uzlem, odkud lidé cestují za prací především do hlavního města.
Cestující z Brodu i okolních obcí tady ráno vystoupí z autobusů, přesednou na vlak a odpoledne, když se vrací ze zaměstnání, si to znovu v opačném pořadí zopakují.
„Vybudované parkoviště P+R umožní lépe přijet k vlaku a dále pokračovat ať už integrovaným dopravním systémem nebo dálkovými spoji, které zde zastavují,“ potvrzuje vedoucí oddělení provozu železničních stanic Českých drah Jan Vraný.
Pokud všechno půjde podle plánů, neutichne na českobrodském nádraží stavební ruch na dlouho. Správa železniční dopravní cesty už možná příští rok prodlouží podchod mezi zdejšími nádražními nástupišti až do českobrodské městské části Škvárovna, kde žije asi 800 lidí, kteří pochopitelně také cestují vlakem.
V současné době si řada z nich zkracuje cestu přes koleje, což je na tak frekventované trati velmi nebezpečné a bohužel tento hazard často končí i smrtí některého z cestujících. „Výrazně se zvýší bezpečnost i dopravní obslužnost tohoto nádraží, které je pro tuto aglomeraci velice důležité,“ uzavírá místostarosta Pavel Janík.