V nové štědrovečerní pohádce zachraňují tři sestry své království před proradnou královnou Mortanou. Aby se jim to podařilo, musí nejen spojit síly, ale využít i všechen svůj důvtip, sílu a šarm.
Život k sežrání, film české režisérky Kristiny Dufkové, se dostal do užší nominace na letošní Evropské filmové ceny. Film vznikl na motivy knihy francouzského autora Mikaëla Olliviera.
Letos se vůbec poprvé Ji.hlava konala deset dní. Rozprostřením programu přišla o část svého kouzla koncentrovaného intelektuálního večírku, ale pro program má rozšíření smysl.
Do kin vstupuje film Válečný zpravodaj, který přináší pohled na život a práci jednoho z nejvýznamnějších českých reportérů na Ukrajině Martina Dorazína. Přečtěte si rozhovor s rozhlasovým zpravodajem.
Dokumentární Ji.hlava nabídne přes 300 filmů, mimo jiné i výběr z díla oceňovaného tchajwanského režiséra Tsai Ming-lianga, který v listopadu povede mentoringový program na pražské FAMU.
Filmaři na česko-francouzském filmovém festivalu Czech-in představili několik připravovaných snímků. Mezi nimi například film o Janu Amosovi Komenském, na kterém Češi spolupracují i s Francouzi.
Autoři krátkého snímku Krajan převzali zlatého studentského Oscara. Jde teprve o čtvrté ocenění pro české filmaře za 51 let, co americká Akademie filmového umění a věd studentskou soutěž vyhlašuje.
Při tvorbě nového filmu se filmaři inspirovali hranou pohádkou Bořivoje Zemana i její původní předlohou od Boženy Němcové. Aby se postavy více přiblížily dnešnímu publiku, snažili se je omladit.
Tuzemského kandidáta pro oscarovou kategorii nejlepších zahraničních filmů každoročně vybírá Česká filmová a televizní akademie, která stojí i za cenami Český lev.
Snímek Křehký domov diváky prostřednictvím smíšené reality bere do docela obyčejného pokoje, za jehož okny vypukne válka. Režisér Ondřej Moravec ho vymodeloval podle rozbombardovaného bytu u Kyjeva.
Společnost CANAL+ natáčí politický thriller Moloch. V něm spojí síly investigativní novinář a mladá online vyšetřovatelka, aby zjistili, co stálo za šokujícím atentátem na českého prezidenta.
Film Mord mladého českého režiséra Adama Martince vypráví o rodinné sešlosti na zabijačce. Snímek natočený v pohraničí na Osoblažsku měl premiéru v hlavní soutěži karlovarského filmového festivalu.
Málomluvného zahradníka v novém snímku Jiřího Havelky terorizuje bezostyšný podnikatel, který si koupil sousední ruinu zámku. Co k tomu může říct Karel Čapek?
V angličtině se jim říká glass children, tedy skleněné děti. Nejčastěji jde o zdravé sourozence dětí se zdravotním hendikepem. Tou je i vysokoškolačka Johana, protagonistka nového dokumentu Ta druhá.
V rámci festivalového comebacku přijedou osobně uvést jeden vlastní a jeden nejmilejší snímek režiséři Mohsen Makhmalbaf, Fridrik Thór Fridriksson, Pedro Costa, Peter Strickland a Sean Ellis.
„Redaktoři rozhlasu neuhnuli před nátlaky, strachem, byla to neuvěřitelná rebelie, ale taky správňácký vzdor. Je v tom zároveň naděje. Tím jsem se nechala vést,“ přiznává zpěvačka.
Ve filmu Vlny hraje fiktivního novináře Československého rozhlasu, zbytek událostí a osob ve snímku je ale inspirován skutečností. „Každý den jsem do toho chtěl dát 200 procent,“ říká herec.
Česko už má Trošku, Magnuska i zástupy pseudoromantických komedií s patrně větší tradicí a vlivem, než si připouštíme. Toulová se rozhodla věnovat síly tomu, že si v tomto odvětví vybuduje kariéru.
Na prestižní filmovou přehlídku v Karlových Varech se po dvou letech vrátí Geoffrey Rush. Zasedne v porotě Hlavní soutěže, kde se představí i dva české snímky.
„To se stává v 93 letech málokteré herečce. Měla jsem při tom hezký pocit. Takže já vím, jak budu vypadat stará,“ říká s humorem Jiřina Bohdalová. Česká televize film odvysílá v neděli.
Letošní ročník Mezinárodního festivalu animovaných filmů Anifilm se konal v Liberci od 7. až 12. května a jeho program podle organizátorů přilákal na 36 tisíc diváků a divaček.
Dokumentární snímek Petra Jančárek cílí hlavně na ty, kteří si Havla jako aktivní veřejnou osobnost sami pamatují. Na ty, kteří po jeho osobnosti pociťují nezaplněnou díru, což je bezpochyby i on sám.
Jak se v Íránu jedná s autoritami? Za jakých podmínek pracují lidé z Česka, Polska nebo Slovenska v západní Evropě? Taková témata ukazují filmy na festivalu Jeden svět.
Nejhorší je, když si český mainstreamový film, zasazený do luxusního životního stylu, na který nemá ani vyšší střední třída, myslí, že tematizuje předsudky. A přitom je spíš sám potvrzuje.
Dramatický snímek o útěku odbojové skupiny kolem Ctirada a Josefa Mašínových z komunistického Československa na Západ proměnil jen jednu z patnácti nominací.
Potvrdí sobotní vyhlášení Českých lvů přízeň dramatu o útěku bratrů Mašínů do Západního Berlína, nebo ho trumfne favorit českých kritiků, hororově laděná komedie Přišla v noci?