Jeden z bohatších českých krajů je relativně kompaktním regionem, z něhož výrazněji vybočuje jen Broumovsko. To patří i v celorepublikovém srovnání mezi ty nejchudší a nejvíce znevýhodněné oblasti.
Více než 6 kilometrů dlouhá stavba za 688 milionů korun výrazně uleví přetíženému centru města, kterým i po dokončení části dálnice D11 projíždí těžká tranzitní doprava.
„Výběr se tak vrací zpět do hodnocení nabídek. ŘSD po detailním prostudování rozhodnutí ÚOHS rozhodne o dalším postupu v zakázce,“ uvedl generální ředitel ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl.
Královéhradecký krajský úřad odňal Kučerovým vlastnické právo k částem pozemků v katastru Hořenic na Náchodsku. Vlastnické právo přešlo na stát, pozemky užívá Ředitelství silnic a dálnic ČR.
„Někdy to na mě působí tak, že se jen čeká, jestli se ozvou Děti Země nebo jiný stěžovatel. V podstatě všechny stavby, které se dlouho táhnou, jsou zablokovány, často z bizarních důvodů,“ říká Sůra.
Ve středu krátce po poledni zapomněl bagrista na dálnici na Hradec Králové sklopit rameno stroje a srazil se s mostem. Utrpěl lehké zranění, dopravu policie odkláněla na Sadskou a Pískovou Lhotu.
Na dálnici D10 silničáři zastaví provoz mezi exity 44 na Kosmonosy a 53 na Bakov nad Jizerou. V noci na neděli bude uzavřena i dálnice D11 mezi sjezdem 42 na Libici nad Cidlinou a sjezdem 39 Kluky.
Motoristům se otevře již 17. prosince. Původně se měla otevřít v létě příštího roku. Jde o největší současnou stavbou na území Královéhradeckého kraje.
Uzavírka v pražských Horních Počernicích začala v sobotu v 17.00 a měla skončit původně v neděli v 9.00, práce zkomplikovalo ale velké množství výztuže nezanesené v dokumentaci.
„Za zpackanou demolici mostu nad D11 musí někdo zaplatit. Z původně povolené šestnáctihodinové uzavírky je už několikadenní,“ napsal na twitter ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO).
První část vojenského konvoje vyjela ze skladu Agentury vojenského zdravotnictví na Slezském předměstí Hradce Králové na čas – v 8.00, informuje reportér Českého rozhlasu Hradec Králové.
„Máme územní rozhodnutí k Pražskému okruhu v úseku 511 (Běchovice - D1)! 1165 připomínek vypořádáno. Další milník Pražského okruhu konečně zdolán, můžeme pokračovat dál,“ napsal primátor Hřib.
Regionální Deník se věnuje novému mostu na dálnici D11, který bude vyšší i delší než Nuselský most v Praze a v Mf Dnes si můžete přečíst o nové bionáplasti, kterou vyvinuli brněnští vědci.
Okolo 70 oznámení kvůli porušení zákazu předjíždění pro nákladní automobily můžou očekávat spediční firmy. Právě tolik přestupků napočítali policisté za měsíc fungování nového pravidla.
Provoz na dálnicích omezí během prázdnin přes 40 uzavírek. Největší komplikace lze čekat na dálnici D1, kde bude pokračovat modernizace pěti úseků. Tři opravované úseky budou pod dohledem radarů.
Kromě odškodnění za duševní útrapy spojené se ztrátou blízké osoby a ztrátu na výživném mají pozůstalí nárok například na náklady spojené s pohřbem a třeba zřízením pomníku.
Stavba úseku D11 z Hradce Králové do Smiřic v délce 15,5 kilometru začala 2. října 2018. Sdružení ho mělo postavit za 2,59 miliardy korun bez DPH, hotov měl být v roce 2022.
Dodatek by měl být uzavřen do 15 února, obě strany sporu by pak měly své odstoupení od smlouvy vzít zpět. Firma žádá navýšení ceny za stavbu o zhruba 200 milionů korun.
Sdružení firem v čele se společností Eurovia odstoupilo od smlouvy s Ředitelstvím silnic a dálnic na výstavbu dálnice D11 z Hradce Králové do Smiřic. Stěžuje si, že ŘSD jim nepředalo staveniště.
Výstavbu D11 ovládly firmy premiérova poradce, píší Hospodářské noviny. A v Česku přibývá lidí s trvalým pobytem na radnici, kteří mají firmu, informuje Mf Dnes. Více v přehledu tisku Radiožurnálu.
Premiér Andrej Babiš (ANO) při úterním zahájení stavby prohlásil, že dálniční páteřní síť ČR měla být postavena už před vstupem země do EU, nynějším cílem je postavit ji do roku 2025.
Úsek D11 z Hradce Králové do Předměřic navazuje na konec dálnice v krajském městě. Na další úsek Předměřice nad Labem - Smiřice silničáři pravomocné stavební povolení už mají.