Po více než 16 hodinách dálnice D11 je opět průjezdná. Demolice mostu u Mochova skončila

Dálnice D11 je po demolici mostu u Mochova u Prahy opět průjezdná. Dálnice byla uzavřená přes 16 hodin, dokončovací práce trvaly oproti předpokladům déle. Uzavírka začala v sobotu večer a měla skončit v neděli v 10.00. Uzavřený byl úsek mezi exitem 8 Jirny a exitem 18 Bříství. Směr na Prahu byl zcela zprůjezdněn v 16.00, ve směru na Hradec Králové by to mělo být do 20.00, řekla mluvčí středočeské krajské správy a údržby silnic Petra Kučerová.

Aktualizováno Mochov (Aktualizováno: 17:02 21. 11. 2021) Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dokončovací práce na dálnici D11

Během odpoledne by měla být dálnice plně průjezdná, řekla mluvčí středočeské krajské správy a údržby silnic Petra Kučerová (ilustrační foto) | Foto: Martin Pařízek | Zdroj: Český rozhlas

Demolice mostu začala v sobotu v 20 hodin, kolem půlnoci už byla rozebraná jeho značná část, práce pak pokračovaly podle harmonogramu. Ráno bylo ještě třeba dokončit odstraňování suti, poté následoval finální úklid vozovky a osazení dálnice svodidly.

Opuštěná tramvaj v blízkostí dálnice D1 zůstane i nadále, ministerstvo ji nepovažuje za překážku

Číst článek

Právě úklid sutin trval oproti předpokladům déle. O hodinu se také zpozdilo plné zprůjezdnění dálnice ve směru na Prahu. „Zhotovitel Hochtief CZ podcenil časovou dotaci dokončovacích prací,“ doplnila Kučerová.

Po zdemolovaném mostu vedla silnice II/245, která patří Středočeskému kraji. Byl zavřený od 11. listopadu a přípravné práce na něm začaly už před několika dny.

Nový most bude stát zhruba 50 milionů korun bez daně z přidané hodnoty. Jeho životnost by podle zadání tendru měla být 100 let a také by měl umožnit budoucí rozšíření dálnice o dva jízdní pruhy.

Dálnice D11 byla kvůli bourání jiného mostu nedaleko Prahy uzavřená také koncem července, také od sobotního večera, přičemž se měla otevřít v neděli.

Otevřela se rovněž se zpožděním proti původním plánům, protože bourání mostu zkomplikovalo velké množství výztuže nezanesené v dokumentaci. V jednom směru se tehdy dálnice otevřela v pondělí a plně průjezdná byla až v úterý. Investorem, který nechával most zbourat, byla v červenci Technická správa komunikací Praha.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme