O vedení podniku má podle svého vyjádření na facebooku zájem také ředitel městských Technologií hlavního města Prahy Tomáš Jílek. DPP hledá kromě generálního také personálního ředitele.
Ministerstvo spravedlnosti podnět podle mluvčího Michala Pleskota odložilo proto, aby jeho závěry neovlivňovaly soudce. Firma Inženýring dopravních staveb podala proti usnesení správní žalobu.
Na pozici generálního ředitele vypíše podnik konkurz, zatím firmu povede místopředseda představenstva Urbánek. V představenstvu skončili také Kopřiva a Špička, kteří čelí obvinění z korupce.
Jan Marek už dřív zároveň kvůli policejnímu vyšetřování odstoupil z funkce v představenstvu Plzeňských městských dopravních podniků. Sám s obviněním ale nesouhlasí.
Vrchní státní zastupitelství konkrétní jména stíhaných lidí a firem nesdělilo a ani nekomentovalo. Mezi obviněnými jsou podle médií členové představenstva a dozorčí rady dopravního podniku.
Policie podle pražského vrchního státního zastupitelství obvinila kvůli veřejným zakázkám v DPP 13 lidí, primátorův náměstek Zdeněk Hřib (Piráti) kvůli kauze vyzval Witowského k odstoupení.
Zásah se týkal starší zakázky na bezpečnostní systém v metru. Policie za úplatkářské trestné činy obvinila 13 lidí. Náměstek pražského primátora Hřib chce navrhnout odvolání ředitele DPP Witowského.
Organizace Transparency International podala trestní oznámení na neznámého pachatele kvůli posudku, jehož část byla podle zjištění Radiožurnálu a serveru iROZHLAS.cz stažená z dokumentů na internetu.
Audity provedené v DPP, které si město zadalo po zásahu policejní centrály na magistrátu, ukazují na korupci a na to, že firma nevýhodně vynakládala finanční prostředky.
Co se se znalcem stalo, zjistily Radiožurnál a server iROZHLAS.cz až díky informačnímu zákonu. Kulil, který zkopíroval část svého posudku z internetu, na škole i nadále působí na znaleckých ústavech.
Podle mluvčí Petry Halíkové spolupracuje s bývalým šéfem Ústavu oceňování majetku Vysoké školy báňské Vladimírem Kulilem jiná část školy. Kam se přesně přesunul, ale odmítá vedení školy i mluvčí říct.
Potvrdil tím platnost rozhodnutí antimonopolního úřadu (ÚOHS), podle kterého byl tendr v pořádku. Žalobci ještě mohou podat kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu. Na vyjádření firem se čeká.
Konsorciu firem se nelíbí provázání znaleckého ústavu s pražskými politiky, městskými firmami i třeba konkurenční firmou Metrostav a její dceřinkou Subterrou.
Stavba nové linky pražského metra začala v roce 2022, ve výstavbě je kilometrový úsek mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. Představenstvo pražského dopravního podniku (DPP) zrušilo výběr vítěze.
Termín, odkdy budou muset zaměstnavatelé tyto dohody registrovat, chce ministr práce Marian Jurečka (KDU-ČSL) nechat na 1. červenci. Novinku přináší loni schválený vládní konsolidační balíček.
Autobusy a další exponáty jsou nyní v garážích v Řepích, na Klíčově nebo v Hostivaři v depozitáři. Hala bude dvoupatrová. Vjezd do spodní části bude z ulice Na Ořechovce.
Česko čeká v roce 2024 množství změn. Od úprav daní, přes eDoklady po zvýšení rodičovského příspěvku nebo zdražení dálničních známek. Server iROZHLAS.cz přináší výběr nejdůležitějších novinek.
Podle mluvčí Vinci Ivety Štočkové souvisí podezření z podvodu s předloženými referencemi od vítězné firmy Subterra. Na ty si konsorcia, která v tendru neuspěla, stěžovala už ve svých námitkách.
Pražský dopravní podnik (DPP) odmítl námitky vyloučeného účastníka tendru na stavbu druhého úseku metra D z Olbrachtovy na Nové Dvory, sdružení společností Porr, Vinci a Marti (PVM).
O výhrůžném e-mailu informoval jeden ze členů komise také dozorčí radu. Podle jejích zástupců, které iROZHLAS.cz oslovil, jde o závažnou věc, kterou by se měla zabývat také policie.
„Všechna jednotlivá opatření znevýhodní pro zaměstnavatele zaměstnávání na dohody, a proto budou mít tendenci dohody spíše omezovat,“ říká o změnách viceprezidentka Hospodářské komory Jana Havrdová.
„Úvodem musí zadavatel vyslovit zásadní pochybnost a obecně ‚zděšení‘ nad přístupem Úřadu, který prezentoval v tomto správním řízení,“ píšou právníci dopravního podniku v dokumentu směřovaném úřadu.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) vyhověl na poslední chvíli podané námitce dceřiné firmy Metrostavu a zrušil zakázku na druhou část metra D.