„Před začátkem léta to byl masakr, aerolinky nevěděly, co dělají. Věděly jen to, že se chtějí pokusit létat co nejvíce. Zapomněly ale, že si omezily všechny zdroje“ říká jeden z oslovených pilotů.
Elektrické dmychadlo o výkonu 2 MW bude základním kamenem konceptu. Stroj pro necelých 200 pasažérů jich tedy potřebuje deset, kdy čtyři jsou vzadu, tři v kořenové části každého křídla.
Společnost EasyJet oznámila, že chaos, který trval 36 hodin, způsobil zrušení přes 400 jejích letů a postihl 82 000 zákazníků. Na druhém největším letišti v Británii jsou EasyJet největším operátorem.
Sedmileté dívce v Ženevě se podařilo nastoupit do letadla společnosti easyJet, které mířilo na Korsiku, přestože neměla letenku. Kuriózní incident se stal v neděli a naštěstí měl dobrý konec.
Mladému Britovi se podařilo projít letištními kontrolami na pas své přítelkyně. Přišlo se na to až po přistání v Berlíně, když svůj cestovní doklad ukázal palubnímu personálu.
Britský nízkonákladový letecký přepravce easyJet se rozhodl založit nové aerolinky easyJet Europe se sídlem ve Vídni, aby se tak připravil na odchod Británie z Evropské unie.
Evropská unie se chystá trestat nízkonákladové aerolinky za účtování extra poplatků. Mezi ně patří poplatky za platbu kreditní kartou a nebo za zavazadlo. Vyplývá to z materiálů, které nedávno unikly na veřejnost. Nízkonákladovky se brání. Podle nich jsou zmíněné služby navíc. A je tak na každém zákazníkovi, zda si za ně chce připlatit a nebo nikoli. Navíc, jak některé z nich doplňují, jsou i kvůli hospodářské krizi nadále pod tlakem a musí tak najít cestu jak vydělat. To ale neplatí o všech aerolinkách. Některým se v době krize dařilo - i když, třeba jako EasyJet, nadále hospodaří se ztrátou, říká šéf společnosti EasyJet pro region severní Evropy Thomas Haagensen.
Letecká společnost easyJet vyvíjí speciální radar Avoid na zjištění sopečného prachu. Systém obsahuje speciální infračervenou technologii, která poskytuje snímky pilotovi až sto kilometrů před letadlem. Cílem je zamezit dalšímu narušení provozu v evropském vzdušném provozu kvůli sopečným aktivitám, především po loňské zkušenosti s vybuchlou islandskou sopkou. Experti nízkonákladového dopravce jsou přesvědčeni o tom, že díky novému detektoru by se mohlo létat i v případě, že se nad Evropou bude pohybovat oblak prachu.
Systém, který bude ověřovat bezpečnost letadel v okolí mraku sopečného popela, představila v Londýně nízkonákladová letecká společnost easyJet. Ten by měl v budoucnu zabránit narušení leteckého provozu v takové míře, jako se to stalo letos v dubnu po erupci islandské sopky.