Vysoká intenzita proudu elektřiny v drátěných hraničních zátarasech nebyla vynálezem komunistů, používali je už nacisté ve stěnách kolem koncentračních táborů.
Místo hlasitých rozjezdů a emisí z dieselových lokomotiv chystá Správa železnic elektrifikaci dalších stovek kilometrů tratí v Česku. Pro cestující by to znamenalo zkrácení doby jízdy.
Největšímu výrobci automobilů v České republice poklesla výroba vozů o více jak dvacet tisíc. V příštích letech chce Škoda Auto pokračovat hlavně v elektrifikaci.
Dopravní podnik v Jihlavě stále nemá dodavatele energií na příští rok a kupříkladu elektřinu už od ledna nakupuje spotově. To se projevuje i na ztrátě z provozu MHD.
Každý pátý učitel základní školy má v tuzemsku po ruce asistenta. Školy by jich ale potřebovaly ještě víc. I to se dozvíte v přehledu tisku Radiožurnálu.
Rychlejší spojení, pohodlnější cestování. To jsou výhody, které dopravce slibuje díky elektrifikaci železnice mezi Šumperkem a Kouty nad Desnou. Stavbu za stovky milionů korun teď dělníci dokončují. Do vlaků má přilákat lyžaře z Brna a Olomouce. Někteří lidé ze Šumperska o tom ale pochybují.
Modernizace železniční trati Plzeň - Domažlice by se měla odehrávat v současné stopě. Oznámila to Správa železniční dopravní cesty na prezentaci v Holýšově na Domažlicku. Cílem setkání bylo uklidnit starosty dotčených obcí a obyvatele Holýšova. Ti se obávali velkých záborů a demolic kvůli stavbě nové dvojkolejné železnice. Proto také tisícovka z nich podepsala protestní petici.
Už více než sto miliónů korun věnovala Česká republika na elektrifikaci v palestinském okrese Tubás na západním břehu Jordánu. Je to největší projekt, kterým Česko podporuje rozvoj palestinských území. Díky českým penězům a technikům se tak podařilo natáhnout elektřinu do třicítky vesnic a výrazně zlepšit životní podmínky tisíců Palestinců. Teď se rozjíždí také opravárenský závod na transformátory.