Národní úřad pro kybernetickou bezpečnost vydal varování proti používání veškeré čínské techniky. Pro Český rozhlas Plus ho vysvětluje vedoucí kyberbezpečnosti pro energetiku na ČVUT Erika Langerová.
Obě značky patří pod koncern Volkswagen, který v pátek oznámil hospodářské výsledky. Vyplývá z nich, že česká značka je mnohem výdělečnější než značka, která prodává jedny z nejdražších aut na světě.
Na konferenci o výsledcích hospodaření uvedl, že Tesla získává povolení regulátorů ke spuštění robotických taxíků v několika státech včetně Kalifornie, Nevady, Arizony a Floridy.
Důvodem zastavení výroby a uzavření byla městská poloha závodu, která ztížila možnosti přestavby a rozšiřování kvůli výrobě elektromobilů. Volkswagen dodal, že tak urychluje přechod na elektromobily.
Ve výzkumu Institutu 2050, který tento týden exkluzivně zveřejňujeme, nejméně dvacetina lidí říká, že jim nový systém emisních povolenek může způsobit zásadní problémy v dopravě.
Jak zachovat konkurenceschopnost pro Evropu tak klíčového průmyslového odvětví? A co způsobí cla, která plánuje Donald Trump uvalit na dovoz automobilů do USA?
Evropská komise vyčlení bezmála dvě miliardy eur, v přepočtu zhruba 45 miliard korun, na podporu výroby baterií pro evropské automobilky. Vyplývá to z akčního plánu pro automobilový průmysl.
Ve finálovém hlasování odborné poroty předstihl vozy Alfa Romeo Junior, Citroën C3/ë-C3, Cupra Terramar, Dacia Duster, Hyundai Inster a Kia EV3. Vyplývá to z pátečního hlasování 60členné poroty.
Severní Evropa patří mezi regiony s největším podílem elektroaut na světě. V Norsku od loňského roku dokonce více lidí vlastní elektromobil než auto se spalovacím motorem.
„Systém potřebuje více flexibility. Prostředky, které by automobilní průmysl potřeboval, ať radši skončí v inovacích, než aby skončily v pokutách,“ uvedl Lukáš Vlček.
Celosvětový prodej elektromobilů se v říjnu zvýšil meziročně o 35 procent na rekordních 1,72 milionu. Přispěl k tomu hlavně vysoký růst v Číně, mírný růst zaznamenala také Evropa.
Vyrovnávací cla až 35,3 procenta na dovoz bateriových elektromobilů z Číny jsou výsledkem vyšetřování čínských subvencí, které v minulých měsících vedla Evropská komise.
„Problémy jednoho odběratele, byť tak významného, jako je Volkswagen, by neměly (v Česku) způsobit dramatický problém,“ uklidňuje viceprezident Svazu průmyslu a dopravy Radek Špicar.
Obchodní válka mezi Evropou a Čínou nabírá na obrátkách. Poté co schválily uvalení cel na dovoz čínských elektromobilů členské státy, je definitivní zavedení už jen na rozhodnutí Evropské komise
„Současné plány budou muset být zásadně přehodnoceny,“ říká v pořadu Dvacet minut Radiožurnálu Martin Jahn, člen představenstva Škoda Auto a prezident českého Sdružení automobilového průmyslu.
Rivian vznikl v roce 2009, zatím se mu ale nepodařilo dostat z červených čísel. Krok přichází v době, kdy se zostřuje boj mezi výrobci elektromobilů a západní země přistupují ke clům na čínský dovoz.
„Musíme se naučit žít s Čínou jako s technologickým a politickým gigantem. Svět se nedá řešit přes konflikty,“ říká Martin Jahn, člen představenstva Škody Auto pro prodej a marketing.
Bidenova administrativa reaguje zvýšením cel na čínskou strategii, kdy zaplavuje globální trh levným zbožím, jehož ceny drží uměle nízko. Bude Evropa USA následovat?
„Zelená dohoda je nezbytná a chrání nás i před Ruskem. Má ale jednu zásadní slabinu,“ říká pro Český rozhlas Plus jedna z hlavních strůjkyň pařížské klimatické dohody.