Zatímco před pěti lety vybrala organizace na fairtrade příplatku zhruba 13,5 milionu korun, loni už to bylo téměř 45 milionů. Přesto je pro řadu Čechů toto zboží cenově nedostupné.
Čeští spotřebitelé loni nakoupili mnohem více potravin s tímto označením než v předcházejících letech. Informaci uveřejnila organizace Fairtrade Česko a Slovensko.
Fairtradovými produkty, které Češi kupují nejčastěji, jsou káva, kakao a cukrovinky. Jen v loňském roce za výrobky s certifikátem zaplatili kolem 200 milionů korun. Prodeje nejvíc stoupají u fairtradového kakaa. Značka fair trade podporuje přes 1,5 milionu výrobců ve 125 zemích světa.
Zájem o takzvané fairtradové výrobky mezi českými zákazníky roste. Loni za ně Češi utratili zhruba 203 milionů korun, což je o 17 procent více než v předchozím roce. Zájem o výrobky, jejichž obchodování zohledňuje i podmínky a odměnu pro pěstitele v chudých zemích, roste i na Slovensku. Tam se loni prodaly výrobky se značkou Fair trade za 31 milionů korun.