Ve městě Prat s 200 tisíci obyvateli severně od Florencie, které je opěrným bodem značky „Made in Italy,“ zuří „válka o ramínka“ mezi gangy čínské mafie.
Ke konkrétním krokům, které by měla Evropská komise udělat, patří zavedení plošných celních kontrol pro všechny zásilky mířící nejen ke konečnému spotřebiteli či zvýšení kapacit pro tržní dohled.
Podle antimonopolního úřadu firma zveřejnila informace o ekologické udržitelnosti a sociální zodpovědnosti, jež byly v některých případech obecné a vágní a v dalších případech zavádějící či neúplné.
„Používají hravost při výběru cen, třeba různými kolotoči a náhodnými generátory na finální cenu, což v lidech budí dojem, že mají štěstí, že tu danou cenu získali,“ říká Soňa Klepek Jonášová.
Právě probíhá celostátní swap festival. „Jestli je něco, co nás spojuje, tak je to to, že máme víc věcí, než dokážeme využít,“ říká pro Host Radiožurnálu spoluorganizátorka festivalu.
Ministr ekologie Christophe Béchu předložil návrh zákona, který zvyšuje ceny až o 10 eur, což má představovat penále za ekologické škody. Zákon má zároveň zakázat reklamy na velmi levné oblečení.
„Na světě je extrémní nespravedlnost. My si tady žijeme jak na obláčku v komfortu s tričkem za 20 korun, zatímco ho ušil někdo v bídě, špíně a bez přístupu k pitné vodě,“ kritizuje Rozárie Haškovcová.
V posledních letech se čím dál víc objevují kampaně fast fashion značek, které lákají na udržitelné kolekce, na recyklované nebo recyklovatelné materiály, na produkty z bio bavlny. Je v tom ale háček.
Firmy zavádí kroky, jak hromadnému vracení zamezit. Uvažují o zrušení vracení zadarmo a zavedení symbolického poplatku. Další společnosti zablokovaly vybrané problémové klienty.