Loprais se ke změně kamionu odhodlal proto, že by v případě pokračování s Pragou musel udělat řadu technických změn, aby zůstal konkurenceschopný a splnil technické předpisy.
Kamion, který se srazil s cisternou, převážel lidi. Nehoda se dotkla i dalších vozů, které byly v jejich blízkosti. Vedle toho při požáru zahynulo i na 50 kusů dobytka.
K nehodě došlo v západošvýcarském kantonu Neuchatel mezi obcemi Valangin a Dombresson. Kámen od protijedoucího kamionu podle policie rozbil čelní sklo automobilu.
Řidič nákladního auta narazil do vozidel, které byly před ním. „Řidič z kamionu vyskočil, následně se v ulici Kaštanová zmocnil osobního vozidla. Z místa ujel směrem na Rebešovice, kde havaroval.“
Olomoucký soud uložil polskému řidiči kamionu za loňský střet s vlakem v Olomouci podmíněný a peněžitý trest. Šest let nesmí řídit vozidla. Rozsudek je pravomocný, strany se vzdaly práva odvolání.
Podle zatím nepravomocného rozsudku obdržel strýc trest 12 měsíců s odkladem na 24 měsíců a pořadatel Bohumil Báša trest 16 měsíců s odkladem na 30 měsíců.
Ředitelství silnic a dálnic začalo rozšiřovat zákaz předjíždění pro řidiče kamionů na dálnici D1 o další úsek. Provizorní značení v sobotu rozmístili dělníci mezi Velkým Meziříčím a Jihlavou.
Jak probíhá výběr spolupracovníků, kteří se podílí na konečném úspěchu na Dakaru? Jak začínal Macík mladší pracovat s fanoušky na živo, ale i na sociálních sítích?
„Je strašně těžké vůbec nějakou zakázku získat. Představa toho, že si pořídím auto, které je čtyřikrát dražší a nikam nedojede, je holý nesmysl,“ popisuje Ondřej Klepáček ze společnosti DOS Brno.
Polští přepravci zboží požadují obnovení povolenek pro ukrajinské přepravní firmy. Ty nyní totiž můžou v rámci Evropské unie podnikat volně. Poláci jim cenově nemůžou konkurovat.
Ve vlaku bylo při nehodě asi 30 lidí. „Když si na to vzpomenu, přemýšlím, co bych udělal jinak. Asi ale nic. Hlavně že tam nikdo nezůstal,“ popsal vlakvedoucí Roman Juřena.
Brno je teď pro řidiče jednou velkou neznámou. „Bývá to nejhorší v pondělí, úterý. Snažím se městu vyhýbat, ale když jsme firma z Brna, tak to nejde úplně,“ popisuje řidič Karel Dvořáček.
Podle Kyjeva je na polské straně hranice asi 3000 kamionů a zástupci obou zemí se zatím nedokázali dohodnout na podmínkách, za jakých by polští autodopravci ukončili blokádu.
Nehoda se stala u Bělotína na Přerovsku, hasičům se požár podařilo uhasit.„Z vozu jsme s dobrovolnou jednotkou vyprostili řidiče a zahájili resuscitaci. I přes to skončila událost tragicky,“ uvedli.
Řidič je stíhán na svobodě. Kamion při střetu narazil do palivové nádrže vlaku a vozy vzápětí pohltil mohutný požár. Několik lidí bylo lehce zraněno. Škoda podle policie přesáhla 30 milionů korun.
„Díky rychlé reakci vlakvedoucího a strojvedoucí byli všichni cestující včas evakuováni. Podle zatím dostupných informací jsou naši kolegové nyní v péči lékařů,“ informovaly České dráhy.
Podle židlochovického starosty jezdí po dálnici D2 auta naložená průměrně třemi tunami navíc, největší zaznamenaný přestupek je pak o 48 tun víc, než je povolené.
Martin Macík obsadil celkově druhé místo v Rallye Dakar v kategorii kamionů, vytvořil si nové osobní maximum a při jedenáctém startu na slavné soutěži se poprvé prosadil na stupně vítězů.