Záchranné složky nalezly všech 179 těl, z nichž 151 již navrátily pozůstalým a 25 plánují předat během neděle. Zbývající tři rodiny stále na těla svých blízkých čekají, upozornila agentura.
Mezitím stále pokračuje vyšetřování tragické nehody, při které zahynulo 179 ze 181 lidí na palubě. Do vyšetřování se zapojil také americký výrobce leteckých motorů GE Aerospace.
Údaje z hlasového záznamníku v pilotní kabině budou převedeny do zvukového souboru, zatímco druhá černá skříňka - záznamník letových údajů - bude odeslána do Spojených států k analýze.
Ministerstvo dopravy zvažuje prohlídky všech letounů Boeing 737-800 v zemi. Jihokorejský úřadující prezident Čchoi Sang-mok nařídil kontrolu celého systému řízení letového provozu.
„Je plně schopný komunikovat…Zatím nic nenasvědčuje ztrátě paměti nebo něco takového,“ uvedl během tiskové konference ředitel nemocnice, kde se léčí jeden ze dvou přeživších letecké katastrofy.
Odborníci pro agenturu Reuters zpochybňují, že by závadu podvozku mohl způsobit střet s ptákem. Zároveň se ptají, proč letiště v jihokorejském městě Muan nebylo na nouzové přistání lépe připraveno.
Co mohlo způsobit havárii dopravního letadla v Jižní Koreji, při níž zemřela většina ze 181 pasažérů? V rozhovoru pro Radiožurnál na to odpovídá dopravní pilot Michal Souček.
„Většina ze 181 lidí na palubě letadla je považována za mrtvou,“ sdělil vedoucí hasičského sboru v Muanu příbuzným obětí. Mezi cestujícími bylo 82 mužů a 93 žen, včetně pěti dětí mladších deseti let.
Kladenští kriminalisté budou zjišťovat, za jakých okolností se událost stala, doplnila mluvčí. Předsedkyně Aeroklubu Slaný Kateřina Vojtová se k věci nechtěla vyjadřovat.
Podrobnosti o okolnostech zničení stroje nejsou známé. Podle informací deníku The Wall Street Journal (WSJ) stíhačka nebyla sestřelena, ale zřítila se následkem pilotovy chyby.
Nehoda se stala v době ruského ostřelování, ale podle prvních zpráv se zdá, že stíhačka nebyla sestřelena, uvedl The Wall Street Journal. „Nehoda byla nejspíše následkem chyby pilota,“ dodal deník.
„Vyšetřování v případě havárie vrtulníku bylo ukončeno. Je naprostá jistota, že to, co se stalo, byla nehoda,“ řekl agentuře Fars nejmenovaný bezpečnostní zdroj.
Podle dostupných informací přežil jen pilot, jenž vyvázl se zraněním očí. Přesné okolnosti nehody zůstávají nejasné. Místní televize odvysílala záběry sloupu hustého kouře stoupajícího z místa nehody.
Jeden pasažér při letu Singapore Airlines zemřel, pravděpodobně v důsledku srdečního infarktu. Úterní let s 211 cestujícími a 18 členy posádky na palubě byl odkloněn do Bangkoku na nouzové přistání.
Odpadlý kus letadla za letu, mrtvý whistleblower a vyšetřování Federálního úřadu pro letectví. To všechno spojuje jméno výrobce dopravních letadel Boeing.
Nehoda se stala 5. ledna, několik minut po startu letu 2182 společnosti Alaska Airlines. Piloti tak byli nuceni vrátit se zpět na letiště. Nikomu z cestujících a členů posádky se nic nestalo.
V noci na pátek Rada bezpečnosti jednala o pádu vojenského letounu. Rusko viní Ukrajinu, že stroj sestřelila. Podle tajemnice organizace není v pozici pád ověřit.
Problém se stal Boeingu 737 Max 9 společnosti Alaska Airlines. Když po startu nastoupal do výšky bezmála 5 kilometrů, letadlu se vylomil panel, na kterém bývá nouzový východ.
Stroj se dostal do výšky skoro 4900 metrů, poté kvůli nehodě provedl obrat a vrátil se do Portlandu. Podle serveru FlightAware strávil ve vzduchu 19 minut.
„Letadlo se začalo třást, jako kdybychom narazili na silné turbulence, vevnitř letadla bylo extrémní vedro a všechna světla, včetně těch únikových, zhasla,“ vzpomíná Anton.
Rakouská policie zároveň zdůraznila, že se totožnost čtyř mrtvých – dvou můžu a dvou žen – stále ještě ověřuje, a to i ve spolupráci s českými úřady. Státní zastupitelství ve Welsu nařídilo pitvu.