O tom, kdo bude závislý nerozhoduje jen to, kolik hodin člověk stráví online. Téměř u všech závislých a rizikových uživatelů je přítomná potřeba uniknout z reality, říká teoretička médií.
„Rozhodli jsme se, že postupně musíme prostor navracet původnímu účelu, což je věda, výzkum a výuka,“ říká proděkanka filozofické fakulty Michaela Slussareff.
Základem je, aby se malé děti vyhýbaly obsahu s rychlými střihy. „Protože takový obsah videa je až moc stimuluje. Dětský mozek je ale pomalejší a děti jsou přestimulované,“ říká expertka.
Odbornice Michaela Slussareff z Univerzity Karlovy zdůrazňuje také vliv stresu. Čas před obrazovkami se totiž úměrně zvyšuje s rostoucí mírou stresu v rodině. Svůj podíl nese také distanční výuka.
Prostředí, ve kterém děti vyrůstají, hraje v otázce jejich agresivity zásadní roli. Pokud je láskyplné, dopady hraní videoher by měly být minimální. Ohroženější jsou děti s nekonzistentními rodiči.