V loňském roce stát zprovoznil 46,5 kilometru dálnic, přibližně dvakrát více než předloni. Řidiči začali loni nově jezdit například po části dálnice D11 mezi Hradcem Králové a Jaroměří.
Španělé mají největší síť vysokorychlostních tratí v Evropě, zároveň i nejnižší náklady na její výstavbu. Může se Česko, které samo vysokorychlostní trať připravuje, v něčem inspirovat?
Po ministrově vyjádření se okamžitě objevily negativní reakce řady Němců a také některých vládních představitelů, podle nichž by Wissing neměl vydávat nezodpovědná prohlášení a šířit zbytečně strach.
Cena dálniční známky by se měla znovu zvednout od ledna příštího roku. Růst by měla podle vývoje inflace. V sobotním pořadu Týden v politice České televize to řekl ministr dopravy Martin Kupka (ODS).
V letošním roce jsme dali dohromady jasný výhled, jaké všechny stavby bychom v desetiletém období měli zvládnout. A zároveň, což je podstatné, jsme k tomu začali chystat nezbytné finanční nástroje.
Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) chce zabránit velkému počtu dopravních nehod pomocí změny bodového systému za přestupky. Na vybodování by stačily dva závažné činy nebo tři středně závažné.
Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) v podcastu Peníze a vliv popisuje situaci se zdražováním dálničních známek a jízdenek a hledání financí na investice do dopravy.
Emisní norma Euro 7, kterou navrhla Evropská komise, má mimo jiné omezit zplodiny oxidů dusíku a pevných částic vypouštěných do ovzduší. Cílem je také sladit limity pro benzinová a naftová auta.
„Chceme se do budoucna víc zaměřit na to, aby, jak co se týče policejních kontrol, tak co se týče postihů, platilo, že na alkohol za volantem Česko posvítí,“ uvedl pro Radiožurnál Martin Kupka (ODS)
Ministr dopravy Karel Havlíček (ANO) tak zamítl rozklady ekologických sdružení. Podle ředitele Správy Zlín ŘSD by se mělo začít stavět už v prosinci letošního roku.
Policisté případ údajné korupce v souvislosti s výběrem auditora mýtného systému odložili koncem února. Server iROZHLAS.cz nyní získal protokol, v němž svůj postup zdůvodňují.
„Policejní orgán tuto věc odložil. Dospěl k závěru, že nejde o podezření ze spáchání trestného činu,“ řekl Aktuálně.cz Jan Lelek, vedoucí Obvodního státního zastupitelství pro Prahu 1.
Důvod zrušení s odkazem na neveřejnost přípravného řízení neuvedl. Janoušek obvinění odmítá, podle něj je absurdní, důkazně nepodložené a založené výlučně na tvrzeních bývalého ministra dopravy.
Kárná žaloba chybně uvádí jako termín schůzky leden a jako lokalitu „blíže nezjištěné místo v prostorách restaurace“. Oba se ale sešli 1. února v restauraci Lebeda ve Špindlerově Mlýně.
Část opozice připomněla někdejší předvolební billboard ANO z doby, než se hnutí dostalo do vlády, s tváří šéfa ANO Babiše a výrokem, že stát řídí nemehla.
Mezi hlavní opatření patří legislativní změny jako úprava trestů za dopravní přestupky, včetně úpravy bodového systému. Další změnou by mohl být vznik rehabilitačního programu pro recidivní řidiče.
Ministr dopravy Vladimír Kremlík jmenoval nového šéfa Ředitelství silnic a dálnic. Stal se jím Radek Mátl, který byl dosud pověřen řízením této organizace. A předtím zastával post šéfa úseku výstavby.
„Za tendr je zodpovědný ministr. Kdo jiný než ministr má za něj odpovídat, když řídí ministerstvo?“ říká k tendru na mýto poslanec ANO a expert na dopravu Milan Feranec. V té době šlo o Dana Ťoka.
Nulová sazba mýta na silnicích první třídy asi nebude. Podle ministra dopravy Vladimíra Kremlíka (za ANO) by její zavedení zpochybnilo mýtný tendr. Ministr to uvedl na svém twitterovém účtu.
Zvůli ze strany státních úřadů nebude justice tolerovat. Tato povzbuzující zpráva přišla z Brna od Krajského soudu, který rozhodl v případu soutěže o správu mýtného systému na léta 2020–2029.
Nový šéf ŘSD Pavol Kováčik dosud působil jako předseda dozorčí rady Státního fondu dopravní infrastruktury a na ministerstvu byl členem expertního týmu pro přípravu projektu PPP na dálnici D4.