Technická správa komunikací v polovině května oznámila, že tento termín nestihne. Nyní se podle Hřiba a Richtera proti květnovým očekáváním datum ukončení oprav dále oddaluje.
Nově vyvíjený materiál vzniká na silikátové bázi s využitím pokročilých moderních technologických plniv. Zahřívání ploch se má řídit automaticky za pomoci 5G sítě.
Už přes dva týdny je ukrajinské město Cherson bez ruských jednotek a okupantské správy. Aktuální situaci ve městě popsal pro Radiožurnál šéfredaktor časopisu Plavba a vodní cesty Tomáš Kolařík.
Ministerstvo dopravy odkázalo na vyjádření šéfa resortu Karla Havlíčka, že nechá provést audit hospodaření se všemi 24 300 železničními a silničními mosty v Česku.
Ministerstvo také urychlí práce na zabezpečení železničních přejezdů. Zhruba 500 přejezdů by mělo být zabezpečeno do roku 2022, tedy o pět let dříve, než byl plán.
Lužec na Mělnicku totiž leží na ostrově. Tamní obyvatelé v nadsázce říkají, že budou mít nejvíc nových přemostění v přepočtu na jednoho obyvatele v Česku.
Silničáři by letos měli pracovat na desítkách mostů v Praze. Kromě těch velkých přes Vltavu také třeba na mostu v ulici K Barrandovu nebo na Zlíchovském mostě.
Ke schválení odměn došlo asi dva týdny po komunálních volbách, tedy dřív, než se stačilo vyměnit vedení hlavního města. Vyplývá to z dokumentu, který má Radiožurnál k dispozici.
Paní Olga už ale musela zaplatit okolo 150 tisíc korun za pečovatelku, rehabilitace a nadstandardní péči. Nyní má za sebou náročnou operaci střev a před ní je další zákrok – operace kolene.
V úterním přehledu tisku se dočtete, že na dálnicích a silnicích v Česku je 126 rizikových mostů. Stát vypíše dotace, aby motivoval domácnosti k nákupu solárních panelů na střechy, tepelných čerpadel.
Výchova sportovních talentů v Česku, nákupy fakultní nemocnice Královské Vinohrady nebo rekordní počet vězňů. To jsou témata pondělního tisku. Jeho přehled sestavil Radiožurnál.
Za nezbytné považuje koalice dobudování Městského okruhu, podporuje zahloubení ulice V Holešovičkách, aby byl snížen hluk a emise. Bude také pokračovat v dostavbě Radlické radiály.
Zastupitelé hlavního města rozhodli o změně územního plánu pro stavbu provizorní lávky v Troji. Zastupitelé rovněž oznámili vypsání zakázky na vybudování nové lávky přes Berounku v Radotíně.
Celkově jsou v metropoli dva mosty v havarijním stavu, o stupeň níže, tedy v kategorii „velmi špatný stav“, jich je celkem 23. Projděte si interaktivní mapu serveru iROZHLAS.cz.
Omezení na nově otevřeném úseku dálnice D8 potrvá zhruba další tři měsíce. V Českém středohoří se nad Prackovicemi na Litoměřicku od prosince jezdí jen po jednom ze dvou dálničních mostů. Důvodem je rizikový svah, na kterém mosty stojí. Omezení přitom mělo skončit už za měsíc.
Řidiči musí od dnešního rána počítat s komplikacemi v okolí Chlumce nad Cidlinou. Na silnici první třídy číslo11 se totiž budou opravovat dva mosty - jeden přes Cidlinu a druhý přes Bystřici. Oba mají špatnou statiku i proto, že byly dlouhá léta součástí hlavního tahu z Prahy na Hradec Králové.
Dálnice D1 mezi Velkou Bíteší a Kývalkou u Brna je po šestnácti hodinách znovu průjezdná. Silničáři tam od včerejšího večera bourali dva mosty, které jsou poblíž 164. a 166. kilometru.
Řidiči musí v noci počítat s úplnou uzavírkou dálnice D1. Kvůli bourání dvou mostů silničáři zavřou úsek mezi Velkou Bíteší a Ostrovačicemi. Neprůjezdný bude od sobotních 19 hodin do nedělní 11. hodiny.
Kvůli bourání dvou starých nadjezdů byla na Benešovsku od včerejších 19 hodin uzavřená dálnice D1 mezi Psáři a Souticemi. Řidiči museli úsek mezi 41. a 56. kilometrem objíždět po silnicích nižších tříd. Původně měla uzavírka trvat do dnešních 11 hodin, silničáři ale úsek zprůjezdnili o půl hodiny dříve.
Řidiči v noci z neděle na pondělí neprojedou po dálnici D1 mezi 20. a 40. kilometrem. Kvůli bourání mostu u Ostředku se na 14 hodin uzavřou oba směry, připravené jsou objízdné trasy.
Silničáři ráno uzavřeli dálniční sjezd v centru Ostravy. Kvůli opravě poškozených mostů si řidiči budou muset zvykat na objízdné trasy. Práce mají trvat 100 dní, peníze za opravy chce Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vymáhat po zhotoviteli mostů, sdružení firem vedeném stavební společností Eurovia CS.
Řidiče v Plzni čekají ode dneška komplikace. Na frekventované Rokycanské třídě začínají dělníci stavět mosty. Stavba za 80 milionů korun nahradí desítky let staré přemostění. Doprava na pražské výpadovce bude omezená.
Kondice dálničních mostů v Ostravě-Přívoze se zhoršuje, havarijní stav už platí i pro druhý přivaděč. Potvrdil to posudek, který pro Ředitelství silnic a dálnic zpracovala dopravní fakulta pardubické univerzity. Pokud se mosty co nejdříve neopraví, zřejmě bude nutné je úplně uzavřít, jinak hrozí i jejich zřícení. ŘSD už na odstranění havarijního stavu pracuje.
Urychlit opravu problematických mostů na dálnici D1 v Ostravě může vyhlášení havarijního stavu. Teď se zpracovávají posudky pro krajský úřad. V případě vyhlášení havarijního stavu nemusí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vypisovat klasické výběrové řízení a může oslovit firmy přímo.
Mosty v havarijním stavu na ostravské části dálnice D1 opraví stát. Náklady pak chce vymáhat po stavební firmě Eurovia. Ta totiž dnes v odpovědi na dopis Ředitelství silnic a dálnic zopakovala, že prý není viníkem špatného technického stavu mostů, a proto je opravovat nebude.
Řidiči v Ostravě musí už od rána objíždět mosty, které vedou k dálnici D1, dříve označované D47. Jsou to dva mosty na nejvíce poškozeném úseku dálnice a právě kvůli nim se Ředitelství silnic a dálnic dohaduje se stavebními firmami. Dnes na jednom z nich začaly speciální zátěžové testy.