Zaměstnanci Centra služeb pro silniční dopravu nemohou auta kontrolovat sami, protože ze zákona nemají pravomoc zastavit vozidlo. To by se ale mělo změnit, jak navrhuje ministerstvo dopravy.
I když má na místě mimo jiné vzniknout více než 440 parkovacích míst, podle starosty Jiřího Borovky (STAN) to pro obyvatele významnou zátěž znamenat nebude.
Prudké kopce způsobují zbytečné náklady. Vědci proto vyvinuli software, který dokáže určit tu nejlevnější trasu. „Jsme schopni odhadnout, kolik času zabere cesta a kolik paliva auto spotřebuje.“
V současné době ministerstvo podle Cupákové má možnost urychleně nakoupit vojenský materiál za 2,8 miliardy korun, většinou jde o nákladní vozy Tatra. Úřad proto provedl revizi svého rozpočtu.
Nejmenší česká automobilka Zebra chce nejpozději letos v létě představit plně homologovaný malý nákladní vůz na elektřinu. Z technického hlediska půjde o velmi zajímavou událost.
Hrubým výpočtem tak z nevybraných pokut z vysokorychlostních vah státu unikly až stamiliony korun, za které by bylo možné postavit nebo modernizovat několik kilometrů dálnic.
Okolo 70 oznámení kvůli porušení zákazu předjíždění pro nákladní automobily můžou očekávat spediční firmy. Právě tolik přestupků napočítali policisté za měsíc fungování nového pravidla.
Řidiči některých traktorů mohou mít část povinností jako šoféři kamionů. Pokud jejich stroj zvládne rychlost nad 40 kilometrů v hodině, měli by zaznamenávat svoji jízdu a dodržovat povinné přestávky.
Od firmy Tatra Trucks chce v letech 2019 až 2021 ministerstvo koupit těžké a střední nákladní terénní automobily. Kopřivnická společnost dodá vojákům celkem 71 vozidel.
Írán během tří let pravděpodobně nedokáže stará vozidla nahradit novými vlastní výroby. Odkud je doveze? Nejpravděpodobněji se jeví Čína. Jenže s čínskými auty mají v Íránu velmi špatné zkušenosti.
Na dálnici D1 u Soutic na Benešovsku havarovala ve středu odpoledne tři nákladní auta, autobus a jedno osobní auto. Policie má informace o jednom těžkém zranění. Směr na Prahu byl uzavřen.
Mýtné na německých dálnicích začnou od října platit i menší nákladní auta s hmotností nad 7,5 tuny. Od příštího roku pak budou muset do svých peněženek sáhnout i řidiči osobních aut. Povinnost platit mýtné dosud měly jen velké kamiony. Jestli tak činí, kontrolují přímo na dálnicích stříbrné dodávky s modrým pruhem.
Mýtné pro nákladní auta by mělo příští rok zdražit až o deset procent. Dnes by to měla chválit vláda. Sazby by se lišily podle emisní kategorie auta. Do Státního fondu dopravní infrastruktury by to mohlo přinést ročně stovky milionů korun. Dvojnásobné sazby mýtného v pátek navrhuje ministerstvo dopravy naopak zrušit.
V Českém Krumlově dnes dopravní policisté kontrolovali nákladní auta. Zaměřili se na jejich technický stav, na dodržování předepsané hmotnosti a také na dodržování bezpečnostních přestávek.
Náchodští policisté se v těchto dnech zaměřují na kontroly kamionů a ostatních nákladních vozidel. Kromě technického stavu a dalších náležitostí kontrolují hlavně to, jestli nejsou auta přetížená.
Evropská komise hrozí Česku žalobou u Soudního dvora Evropské unie. Důvodem je fakt, že Praha podle komise nedostatečně uplatňuje pravidla pro práci samostatně podnikajících řidičů. Ti podle evropských norem nesmějí pracovat libovolný počet hodin v týdnu. Brusel Česko a dalších šest zemí vyzval, aby své zákony upravily. Pokud to neudělají, může je komise zažalovat u Soudního dvora EU.