Mýtné budou od října na německých dálnicích platit i nákladní auta nad 7,5 tuny
Mýtné na německých dálnicích začnou od října platit i menší nákladní auta s hmotností nad 7,5 tuny. Od příštího roku pak budou muset do svých peněženek sáhnout i řidiči osobních aut. Povinnost platit mýtné dosud měly jen velké kamiony. Jestli tak činí, kontrolují přímo na dálnicích stříbrné dodávky s modrým pruhem.
Mýtné v Německu vybírá firma Toll Collect.
„Nejsnazší způsob jak zaplatit, je zaregistrovat si u nás přes internet vůz a pak si do něj nechat namontovat palubní jednotku. I v Česku máme partnerské servisy. A potom se mýtné účtuje automaticky podle ujetých kilometrů,“ vysvětlil její zástupce Martin Rickmann.
Kontrolování placení mýtného na německých dálnicích si v k tomu určené dodávce vyzkoušel Pavel Polák
„Je také možné na internetu nebo na jednom z 3400 terminálů zadat ručně plánovanou trasu a vypočtené mýtné zaplatit."
Přibližně 95 procent kamionů, které dnes jezdí po německých dálnicích, má palubní jednotku.
„Jsou různé tarify. Nákladní vůz o dvou nápravách s ekologicky šetrným provozem zaplatí za ujetý kilometr 8,1 cent,“ přiblížil plánovanou cenu pro menší vozidlo nad 7,5 tuny Martin Rickmann.
Podle úředníka Ralfa Nieckeho, který kontroluje placení mýtného u okolních aut z dodávky na dálnici, často problém řešit nemusí.
„Kontrol je hodně a jsou časté. Neplatit mýtné se zkrátka nevyplatí,“ řekl.
V Německu je nejhustší dálniční síť v Evropě, má přibližně 13 tisíc kilometrů.