Vedení klubu 1. ČLTK Štvanice oznámilo, že má kvůli novému architektinickému plánu přijít o polovinu kurtů. Podle vedení města však ještě o plánu pro Štvanici není rozhodnuto.
V prostoru oblouku má začít pravděpodobně v březnu fungovat informační centrum, a zároveň je v plánu tam průběžně střídat třeba komunitní nebo kulturní akce či výstavy.
Správa železnic v pondělí oznámila, že tvůrcem projektu bude společnost tvořená firmami SAGASTA, AFRY CZ a AF-Infrastructure AB. Samotná stavba úseku by měla začít v roce 2023 a skončit v roce 2025.
Během rekonstrukce bylo opraveno 100 cihlových, pískovcových a žulových kleneb, z nichž osm překračuje Vltavu. Celkem 19 kleneb muselo být kompletně rozebráno a znovu sestaveno.
Viadukt bude opraven v délce téměř 1,5 kilometru. Práce zahrnují kompletní výměnu železničního svršku včetně technologických částí, výměnu 3,3 kilometru kolejnic a starého zabezpečovacího zařízení.
Uzavírka jménem Česko zní název titulního článku sobotní Mf Dnes. Česká policie dostane v příštích dnech přes 83 tisíc drogových testerů, které bude používat při silničních kontrolách, píše Právo.
Rekonstrukce pražského Negrelliho viaduktu se protáhne o půl roku, píše Právo. A podle Mf Dnes sociální sítě odmítají propagovat citlivý obsah. Více v přehledu tisku, který sestavil Radiožurnál.
Město Praha odkoupí od Českých drah za 4,9 milionu korun pozemky pod Negrelliho viaduktem v Praze 8. Nákup ve čtvrtek schválili zastupitelé hlavního města.
Pražský Negrelliho viadukt bude od úterý na dva roky zavřený. V souvislosti s tím začíná platit výlukový jízdní řád pro dvojici tratí z Masarykova nádraží do Děčína a rovněž do Kladna a Rakovníka.
Je prvním pražským železničním mostem přes Vltavu, druhým nejstarším dosud stojícím vltavským mostem (po Karlově mostu) a s 1110 metry nejdelším pražským mostem.
Výběrová komise doporučila jako zhotovitele modernizace pražského železničního uzlu sdružení společností Metrostav, Swietelsky Rail a SMP CZ. Vybrala také firmu k opravě pražského Negrelliho viaduktu. Zvolila sdružení firem Hochtief, Strabag a Avers. Informoval o tom mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš.
Oblouky pod železničním viaduktem v pražském Karlíně se dnes proměnily v malé kulturní scény. Pod názvem Trať galerií se v nich během tří následujících dní představí devět institucí. Návštěvníci a kolemjdoucí se mohou těšit na výstavy, workshopy, debaty a koncerty. Akcí chtějí organizátoři vyvolat veřejnou diskuzi o plánované přestavbě 160 let starého viaduktu, kterou před rokem ohlásila Správa železniční dopravní cesty.