Rekonstrukce Negrelliho viaduktu je v plném proudu, podívejte se na srovnávací fotografie
V Praze probíhá rekonstrukce prvního pražského železničního mostu přes Vltavu. Negrelliho viadukt spojuje Masarykovo nádraží přes ostrov Štvanici s Bubny. 168 let stará stavba je památkově chráněná a je dlouhá 1100 metrů. Plánované dokončení rekonstrukce je v červenci 2020. iROZHLAS přináší fotografie, na kterých můžete sledovat vývoj stavby.
V roce 1871 byl k viaduktu připojen ještě cihlový karlínský spojovací viadukt pro přímé spojení Buben a Libně.
Podobně jako Karlův most přestál v plném provozu i Negrelliho železniční viadukt povodeň ze srpna 2002. Viadukt byl totiž navržen na základě zkušeností z povodně v roce 1845.
Materiálem, který byl přivážen po vodě z Kamýka nad Vltavou a opracováván na místě, byla žula ze Schwarzenberského lomu, který je dnes zatopen Orlickou přehradní nádrží, pilíře měly pískovcové obklady. Při stavbě se poprvé ve větší míře použily zvedací stroje.