„Pokud se budeme bavit o zemřelých, tak tam pro jejich rodiny samozřejmě náleží řádná kompenzace, která se vypočítává podle jejich vztahů a blízkosti, jak spolu často trávili čas.“
„Systém v Pardubicích je v tuhle chvíli vypnutý, ten kód tam nechodí. To znamená, že strojvedoucí se řídí jen vizuálně,“ upozornil expert na zabezpečení železničních tratí Petr Nachtigall.
Správa železnic a České dráhy původně odhadovaly, že se provoz na koleje vrátí tento týden. Termín byl posunut na 20. června, poškození bylo větší, než se původně odhadovalo.
„Vyhledejte úkryt, pokud stojíte v cestě této bouři. Sejděte na nejnižší podlaží,“ zněla slova meteorologů. V pátek zůstanou školy zavřené, vycházet mají pouze lidé s nepostradatelným zaměstnáním.
Vagony, které zůstaly na místě, jsou mimo trať. „Hasiči je zajistili, dopravce si pak musí někoho nasmlouvat, nehodovým vlakem to nešlo, to už bylo moc daleko od trati,“ řekl mluvčí Správy železnic.
V případě tragických nehod s následkem úmrtí je podle policie nepozornost mezi příčinami na třetím místě. Na prvních dvou místech je přejetí do protisměru a nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky.
Na železničním přejezdu 24. ledna brzy ráno uvízl kamion, který převážel těžký stavební stroj a vrazil do něj projíždějící vlak. Strojvedoucí zemřel, dvacítka lidí se zranila.
Mluvčí hasičů řekl, že když kolem 5.00 na místo přijeli, panovala tam dramatická situace. Záchranáři museli některá okna rozbíjet, aby klienty domova mohli zachránit.
Mezinárodní letiště v hlavním městě Mexiku uvedlo, že muselo z bezpečnostních důvodů zrušit nejméně 22 letů poté, co se v některých letadlech během předletové kontroly našel popel.
V Bělgorodské oblasti, která se nachází u hranic s Ukrajinou, se ve středu dopoledne zřítil ruský transportní vojenský letoun Il-76. Rusko tvrdí, že na palubě bylo 65 ukrajinských válečných zajatců.
Moravu trápí kombinace mrazu a deště. Na většině území se tvoří souvislá ledovka a platí výstraha ve vysokém stupni nebezpečí. Český hydrometeorologický ústav varoval, že se situace bude zhoršovat.
Problém se stal Boeingu 737 Max 9 společnosti Alaska Airlines. Když po startu nastoupal do výšky bezmála 5 kilometrů, letadlu se vylomil panel, na kterém bývá nouzový východ.
Stroj se dostal do výšky skoro 4900 metrů, poté kvůli nehodě provedl obrat a vrátil se do Portlandu. Podle serveru FlightAware strávil ve vzduchu 19 minut.
Záchranné práce komplikuje poškozená infrastruktura, odlehlost oblasti na severu poloostrova Noto a také zimní počasí; podle meteorologů je v neděli v regionu očekáván sníh.
„Letadlo se začalo třást, jako kdybychom narazili na silné turbulence, vevnitř letadla bylo extrémní vedro a všechna světla, včetně těch únikových, zhasla,“ vzpomíná Anton.
Podle odborníků šance na záchranu přeživších po 72 hodinách od zemětřesení rapidně klesají. Situaci na místě komplikuje i poškozená infrastruktura a následné otřesy, které můžou způsobit sesuvy půdy.
Sopečná aktivita byla delší dobu očekávána kvůli otřesům. Obyvatelé nejbližšího města Grindavíku ze svých domovů zmizeli už v listopadu. Už tehdy jim tedy úřady nařídily evakuaci.