„Velmi detailní popis sarkofágu přispěje nejen do českých národních dějin, ale také do uměleckých dějin Evropy. Počet takových památek by šel napočítat na prstech jedné ruky,“ vysvětluje Šindelář.
Cílem průzkumu bylo zjistit technický stav pohřební komory, zmapovat její obsah pro další bádání a potvrdit, že uvnitř se nachází cínový sarkofág a v něm pohřben významný šlechtic českých dějin.
Strojvůdce rychlíku nerespektoval červené světlo na návěstní svítilně výhybny. Uvedla to Drážní inspekce v závěrečné zprávě. Při nehodě zahynuli tři lidé a šestapadesát se jich zranilo.
Při nehodě se zranilo 20 lidí. Strojvedoucímu hrozilo za obecné ohrožení z nedbalosti až osm let. Soud mu vyměřil trest 30 měsíců se zkušební lhůtou tří let a zákaz řízení vlaků na tři roky.
Je týden po srážce vlaků na Chodsku jasnější, co tragickou nehodu zavinilo? A zlepšila se rok od série vlakových nehod bezpečnost na železnicích. O tom hovořil šéf Správy železnic Jiří Svoboda.
K nehodě došlo 9. září ráno. Osobní vlak tehdy projel bez zastavení nádražím a projel bez zastavení návěstidlo. Následně se srazil s lokomotivou, která táhla měřicí vůz.
Na železniční trati u obce Milavče na Domažlicku pokračují odklízecí práce po středeční srážce dvou vlaků. Při ní zemřeli tři lidé a desítky dalších byly zraněny.
„Já bych skutečně chtěl požádat, aby nikdo nevykládal žádné soudy do doby, než Drážní inspekce z toho udělá nějaké závěry,“ říká prezident Federace strojvůdců Vondrovic.
„Samotný moment srážky se popisuje hrozně těžko. Najednou je to chaos. Praskají okna, lidé křičí, objevuje se kouř,“ popisuje svědkyně chvíle poté, co se srazily dva vlaky na Domažlicku.
Vzali mu statek, který patřil jeho rodině již od 18. století. Prošel vojnou, pracovním táborem a nakonec jej KSČ odsunula z domova. Tak zní část příběhu sedláka Josefa Jana Jehlíka.
Dopravcům vadí především nový režim hraničních kontrol, který má zajistit evidenci pohybu osob a kontrolovat, zda nepřekračují 14 dní pobytu v zahraničí.