„Uvádí se, že by tam mělo pracovat 500 lidí. To je 500 aut denně, potom desítky kamionů, které budou vykládat a nakládat. A už víme, jaká je doprava přes Opatovice dnes,“ upozorňuje zastupitel.
Na volbě nového vedení se nedokázaly dohodnout zastupitelé Františkových Lázní, kde se ustavující schůze odehrála v říjnu. Neobvyklou povolební situaci řeší i v Opatovicích nad Labem na Pardubicku.
Zavřené budou vždy dva pruhy ze čtyřpruhové dálnice. Každý jízdní směr bude mít jeden pruh místo dvou. Úsek není v provozu ani rok. Pro silničáře jde o reklamaci.
Úsek umožní sjet ve směru od Prahy z dálnice D11 do Opatovic a pokračovat dál na Moravu, aniž by řidič museli zajíždět do Hradce Králové nebo Pardubic.
Obec Vysoká nad Labem chce ve svém katastru měřicí stanici čistoty ovzduší. Prý kvůli jistotě, že místní nejsou ohroženi spalinami z nedaleké opatovické elektrárny. Část nákladů na provoz chce ale zaplatit po elektrárně a té se to nelíbí.
Pardubická radnice bude muset vysvětlit, proč omezila dopravní značkou možnost odbočit z Vysoké nad Labem do Opatovic. Dva občané už dokonce podali kvůli dopravnímu značení správní žalobu. Vadí jim, že se musí otáčet až v Březhradě, kam je příkazová značka navede.
Dopravní značení u Opatovic nad Labem bude řešit soud. Náměstek primátora Hradce Králové Jindřich Vedlich z TOP 09 a nezávislý starosta Vysoké nad Labem Jiří Horák podali správní žalobu na pardubický magistrát. Ten zakázal odbočení do Opatovic nad Labem na křižovatce od Vysoké.
Z Vysoké do Opatovic nad Labem se řidiči dostanou oklikou. Od pátku začne policie vymáhat dodržování nového dopravního značení na křižovatce od Vysoké. Opatovice tím chtějí snížit počet aut v ranní špičce. Obyvatelům Vysoké se ale nová úprava nelíbí, protože do Opatovic se dostanou pouze objíždkou.
Dopravní situace v centru Opatovic nad Labem se po zprovoznění obchvatu zhoršila. Přes obec se napojuje řada řidičů na hlavní tah na Prahu. Situaci by mohla v budoucnu vyřešit dostavba rychlostní silnice R35 a napojení u Bukoviny.
V Opatovicích nad Labem po tříleté pauze opět pokračuje stavba třetího patra křižovatky, na kterou naváže budoucí rychlostní komunikace R35. Práce na mostní estakádě bezmála za dvě miliardy korun byly přerušeny v létě 2010 kvůli nedostatku peněz.