Experti z Centra dopravního výzkumu jezdí už čtrnáct let k dopravním nehodám a sbírají tam data o stáří anebo ojetí pneumatik. Díky tomu si vytvořili obrázek o stavu obutí aut na českých silnicích.
Emisní limity pro osobní i nákladní auta už ale nejsou tak přísné jako v původním návrhu a rovněž se podařilo dojednat delší časový rámec zavedení normy.
Od začátku listopadu budou čeští řidiči muset přezout při sněhu a námraze na zimní pneumatiky. V případě, že řidič bez zimních gum způsobí nehodu, je pravděpodobné, že mu ji neproplatí pojišťovna.
Největším akcionářem Pirelli je čínská chemická společnost Sinochem, která v milánské firmě drží 37 procent akcií. Kandidáty na šéfa podniku ale může navrhnout pouze firma Camfin.
Podle policie by si měli řidiči hlídat dostatečnou hloubku vzorku pneumatiky. U osobních vozidel jsou to minimálně 4 milimetry a u vozidel nad 3,5 tuny je povinných nejméně 6 milimetrů.
Výměnu všech čtyř kol u vozu Pierra Gaslyho ve 12. kole zvládli v rekordním čase a o jednu setinu vylepšili dosavadní maximum, o nějž se Red Bull dělil s Williamsem.
Soukromý investor plánuje v Čisté u Litomyšle postavit závod na likvidaci pneumatik. To se ale některým obyvatelům okolních obcí nelíbí. Investor ujišťuje, že provoz je moderní a ekologický.
Řidiči musí mít na autech zimní pneumatiky, za předpokladu, že se na silnici objeví vrstva sněhu, ledu nebo námrazy. Servisy pak nabízejí uskladnění pneumatik. Špatně prostředí může životnost zkrátit.
Teplotní rozpínavost plynů můžete při vysokých teplotách pozorovat třeba na pneumatikách auta. Tlak v nich se zvyšuje a můžou dokonce prasknout. Své pneumatiky byste proto měli dofukovat třeba ráno.
Řidiči jsou ze zákona povinni mít od 1. listopadu přezuto, pokud je na silnicích sníh nebo led. S výměnou letních pneumatik za zimní není nutné spěchat. Vzhledem k předpovědi počasí na následujících sedm dní nejsou zimní pneumatiky až tak nutné.
Na mnoha místech Prahy už tento týden řidiče potrápila ledovka. Vyjíždět musely i sypače se solí. Namrzlá vozovka v zimě často ztěžuje řidičům život, často se ale na komplikacích, nebo dokonce nehodách podílejí sami vlastními chybami nebo bezohledností.
Ostravsko má naději, že tam vyroste nová velká továrna. Do zóny Mošnov se totiž údajně chystá nový velký investor, který by mohl nabídnout práci až třem tisícovkám lidí.
Vedle palivového kombinátu nedaleko jezera Milada na Ústecku by měla stát továrna na likvidaci pneumatik a plastů. To se nelíbí některým obyvatelům Chabařovic. I přes námitky investora ji označují za spalovnu.
Čeští výrobci pneumatik útočí na americký trh. V Charles City v Iowě se dnes otevírá provoz továrny Mitas. Má ambici stát se důležitým hráčem mezi dodavateli radiálních pneumatik pro zemědělské stroje. Je to zatím největší jednorázová investice české firmy ve Spojených státech.
U Zádveřic na Zlínsku budou odpoledne stát kolony aut – tentokrát ovšem ve jménu vědy. Silničáři tam pokládají speciální asfaltový povrch míchaný s pryžovým granulátem. Zhruba čtyřsetmetrový úsek poslouží v dalších letech ke zkoumání snížení hlučnosti vozidel i životnosti povrchu. Na vozovce mimo obec se tento povrch pokládá v tuzemsku vůbec poprvé.
Česká gumárenská společnost postaví v Americe továrnu na výrobu zemědělských pneumatik. Právě dnes podepíší zástupci firmy smlouvy o investičních pobídkách státu Iowa.
Používání zimních pneumatik by v nadcházející zimní sezóně mělo být povinné celoplošně, a to v závislosti na počasí. Vyplývá to z návrhu zákona, který ministerstvo dopravy v nejbližší době předloží vládě k projednání.
Boj hasičů a vojáků v Uherském Brodě s rozsáhlým požárem skladu pneumatik společnosti Kovosteel skončil po dvaasedmdesáti hodinách. Na místě zůstávají už jen dvě jednotky profesionálních a jedna jednotka dobrovolných hasičů, kteří na místo dohlédnou. Areál si v podvečer převzali majitelé firmy.