prodejna

prodejna v textech na iROZHLASU

Největší český e-shop Alza.cz otevřel 26. prosince prodejnu. Porušil zákon, tvrdí ČOI

| ČTK |Ekonomika

Česká obchodní inspekce (ČOI) tvrdí, že největší internetový obchod v České republice Alza.cz porušil zákon, když o druhém svátku vánočním otevřel prodejnu v Praze. Prodejce se ale domnívá, že zákon neporušil, což zveřejnil na svých stránkách ještě před Vánocemi. Inspekce zahájí s obchodem správní řízení, informoval mluvčí ČOI Jiří Fröhlich.

|David Černý |Zprávy z domova

Obchodní řetězce stahují miliony polských vajec kvůli salmonelóze. Jak je poznat?

Z trojice obchodních řetězců mizí asi tři a půl milionu vajec. Hrozí totiž, že obsahují bakterii salmonely. Z regálů je stahují Kaufland, Tesco a Ahold, který provozuje obchody Albert. Nebezpečná vejce už neprodávají obchody Kaufland. Společnost je stáhla z prodeje hned potom, co ji o riziku v pondělí informovala Státní veterinární správa. Podobně postupuje i Tesco a Albert.

1:55

|Jana Zemková |Regiony

Pojízdné prodejny nahrazují na Přerovsku zkrachovalé obchody

Na Přerovsku se těší stále větší oblibě pojízdné prodejny. V obcích, kde se zavřely obchody s potravinami nebo smíšeným zbožím, jsou každodenní realitou. Přivážejí čerstvé pečivo, maso i spotřební zboží. Zejména starší lidé, kteří by jinak museli za nákupy do nejbližších měst, si je nemohou vynachválit.

| ČTK, Zuzana Plíšková |Regiony

Hradecká cykloprodejna pouštěním rádia autorský zákon neporušila, rozhodl Ústavní soud

Když si prodavač pustí v obchodě vlastní rádio, nemusí kvůli tomu provozovatel platit kolektivnímu správci autorských práv. Ústavní soud vyhověl stížnosti majitelky cykloprodejny, která měla podle rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové zaplatit Ochranné asociaci zvukařů-autorů (OAZA) za reprodukci hudby v obchodě. Stěžovatelka odmítala zaplatit, protože muziku poslouchala prodavačka pro vlastní potřebu při práci.

5:51

|Václav Sochor, Jan Piroch |Ekonomika

ČR vede v rozloze prodejní plochy na obyvatele

Česká republika má největší prodejní plochu hypermarketů a diskontů na počet obyvatel ze všech zemí střední a východní Evropy. Alespoň podle studie Euromonitor International 2010. Na tisíc Čechů připadá 117 čtverečních metrů prodejní plochy hypermarketů a dalších 45 metrů diskontů. Česká republika tak poprvé v historii překonala dosud vedoucí Maďarsko.