Národní dopravní informační centrum v Ostravě je hlavním neuralgickým bodem sdílení informací o dění na českých silnicích. Sbíhají se sem data o nehodách a uzavírkách z celého Česka.
Na dálnici D1 na výjezdu z Prahy se tvoří dlouhé kolony kvůli odstraňování následků dopravní nehody. Policie žádá řidiče, aby se místu vyhnuli. Uvedla to na síti X.
Mladí řidiči nejčastěji zaviní nehodu, protože jedou moc rychle nebo pod vlivem alkoholu. Pro starší je zase typické nedání přednosti. Pravděpodobnost tragické nehody je zvýšená u obou skupin.
Demolice mostu na krajské silnici třetí třídy uzavře od sobotních 19.00 pro automobily dálnici D10 před Turnovem. Práce by měly být hotové do nedělních 09.00.
Po ministrově vyjádření se okamžitě objevily negativní reakce řady Němců a také některých vládních představitelů, podle nichž by Wissing neměl vydávat nezodpovědná prohlášení a šířit zbytečně strach.
O prodlouženém velikonočním víkendu zemřelo letos na českých silnicích sedm lidí. Policie celé Velikonoce posílila kontroly, prověřuje i alkohol za volantem.
Řidiči, kteří přijdou o řidičský průkaz na osmnáct a více měsíců nebo odmítli test na alkohol a drogy, budou muset podstoupit terapeutické kurzy. Přihlásit se na ně mohou online od dubna.
Řidičům, kteří jedou směrem na Chodov, se doporučuje objížďka přes Pražský okruh. V opačném směru od jižní spojky byla kolona před Barrandovským mostem zatím krátká.
Stát se pro zvýšení ceny rozhodl loni. Zdůvodňuje to hlavně přibývajícími úseky dálnic. Cena podle ministra dopravy Martina Kupky (ODS) odpovídá inflaci za 12 let, kdy se poplatek neměnil.
„Pomohlo by i uvolnění pravidel pro zaměstnávání pracovníků ze zemí mimo Evropskou unii, o kterém se mluví dlouhodobě,“ popisuje ředitel Institutu silniční dopravy ČESMAD Tomáš Bicera.
„Jde o překročení rychlosti o více než 40 km/h v obci a více než 50 km/h mimo obec. Asi uznáte, že je to docela extrémní,“ popsal Radiožurnálu zástupce ředitele dopravní policie Michal Hodboď.
„Přesné datum na stole není, já si ale troufnu tvrdit, že my bychom toho byli schopni už od roku 2025,“ uvedl český ministr dopravy Kupka, který zastupoval Česko na jednání v Bruselu.
Třetí listopadová neděle je po celém světě věnovaná obětem dopravních nehod. Podle policejních statistik za posledních deset let na českých silnicích zemřelo přes pět tisíc lidí.
„Lidé si díky tomu zažijí nepříjemné věci nanečisto ve virtuálním světě, takže se s nimi nesetkají poprvé až v reálném provozu,“ říká Novotný, šéfinstruktor aktivity Učme se přežít a Dávám bacha.
Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) chce zabránit velkému počtu dopravních nehod pomocí změny bodového systému za přestupky. Na vybodování by stačily dva závažné činy nebo tři středně závažné.
Od příštího roku se má maximální pokuta za odmítnutí testu v Česku zvýšit z 50 tisíc až na 75 tisíc korun a zákaz řízení se může prodloužit až na tři roky, říká ministr dopravy Martin Kupka z ODS.
Benzin je nyní o 5,21 koruny na litru levnější než před rokem, za naftu se tehdy platilo téměř o 11 korun na litru více. V cenách paliv se výrazně projevovaly obavy z dopadů ruské invaze na Ukrajinu.
Kvůli ledovce a mrznoucím mlhám meteorologové doporučují, aby starší nebo méně mobilní lidé omezili vycházení ven. Řidiči by měli sledovat dopravní zpravodajství a jezdit opatrně.
„Příklady ze Slovenska i dalších států ukazují, že to nepřináší větší rizika, nýbrž naopak snížení počtu vážných nehod způsobených začínajícími řidiči,“ uvedl v rozhovoru pro Radiožurnál Martin Kupka.
Delší cesty v nevlídném počasí mohou způsobit podrážděnost řidiče za volantem, zdůrazňuje dopravní expert. Podle něj špatná nálada, ale například i bunda nebo těžké boty nejsou to pravé při řízení.
Mezi zrušenými spoji byly například i ranní autobusy, které využívají děti z okolních obcí pro cestu do školy. Nový dopravce, který v kraji působí od neděle, přisuzuje problémy náhlé personální krizi.
Případná změna by měla být součástí chystaných úprav bodového systému. Podle rezortu by se zmíněnou rychlostí jezdilo pouze na vybraných úsecích a za dobrých klimatických podmínek.