Na palubě polského letadla společnosti Ryanair letícího 23. května 2021 z Atén do Vilniusu bylo 126 pasažéru. V běloruském vzdušném prostoru dostali piloti zprávu, že na palubě je bomba.
Pro letecké společnosti je identifikace opilých osob ještě před nastoupením na palubu obtížná, zejména v případě skupiny lidí. „Nevhodné chování se začíná projevovat až po vzletu,“ uvedl O'Leary.
Největší zpoždění nabral let do Neapole, a to 5 hodin. „Šlo o kombinace několika věcí. Jednak bylo v Neapoli nepříznivé počasí, poté byl zase přetížený letový provoz,“ vysvětlila mluvčí letiště.
Výprava jako z noční můry začala na letišti v Bristolu. Manželé, kteří kvůli letu brzy vstávali, po nástupu do letadla usnuli. Když se po příletu probudili, za okny nebylo Španělsko.
Šéfové leteckých společností, které vypravují hlavně vnitrostátní lety, varují, že jejich firmy jsou kvůli přísným klimatickým pravidlům EU v nevýhodě a vyzvali k zavedení plošných standardů.
„Věřím, že nové spojení do atraktivní destinace bude úspěšné, a to z obou směrů a dojde ke zvýšení cestovního ruchu v Pardubickém kraji,“ uvedl Ivan Čech, ředitel společnosti East Bohemian Airport.
Ceny letenek nižší než 20 eur (zhruba 500 Kč) označil Spohr za nedostatečné a nezodpovědné. I podle šéfa letecké společnosti Ryanair Michaela O'Learyho éra letenek za 10 eur skončila.
Letadlo mířilo přes běloruský vzdušný prostor z Atén do Vilniusu, když mu běloruské řízení letového provozu nařídilo přistát v Minsku. Tvrdilo přitom, že je na palubě bomba.
Skoro všechna německá letiště se se začátkem turistické sezony potýkají s akutním nedostatkem zaměstnanců. Cestující, tak na letištích čekají i hodiny. Podobné problémy, ale trápí nejen Německo.
Zaměstnanci letecké společnosti Ryanair v Belgii a Španělsku budou stávkovat. Stěžují si na nedostatečné mzdy nebo špatný přístup vedení, přičemž belgické odbory tyto problémy dlouhodobě kritizují.
Ryanair tvrdí, že kontroverzní testování zavedla kvůli vysokému počtu podvodných jihoafrických pasů. Tuto praktiku ale kritizovala mimo jiné i jihoafrická vláda a označila ji za diskriminační.
„Pro období od poloviny ledna do února registrujeme prudký pokles rezervací. V zimním letovém plánu tak musíme zrušit 33 000 letů,“ uvedl šéf podniku Carsten Spohr.
Aerolinky už začátkem tohoto měsíce uvedly, že o odchodu z LSE uvažují. Poukázaly přitom na regulační komplikace spojené s odchodem Británie z Evropské unie, upozornila agentura Bloomberg.
Irská letecká společnost chtěla, aby prodejce změnil některé své postupy. Šlo o způsob informování o podmínkách odbavení před lety Ryanairu a také o údajné nepředávání kontaktů na klienty.
Zpřísnění sankcí je reakcí na vynucené přistání letadla společnosti Ryanair na pravidelné lince z Atén do Vilniusu na konci května, kdy byl zadržen opoziční novinář Raman Pratasevič s přítelkyní.
„Žádávám vás o milost. Dost krutosti, svět je jí v poslední době přeplněn. Každý rozumný člověk chápe, že Sofija byla na špatném místě a se špatnou osobou,“ řekl Andrej Sapega na videu.
Pilot se podle Michaela O'Learyho snažil opakovaně spojit se svými aeroliniemi, běloruští dispečeři mu však podali nepravdivou informaci, že Ryanair neodpovídá.
Podle aktuálních informací se obnovení linky mezi Prahou a italským Bergamem přesunulo na 16. července. A ke stejnému datu je odsunuté i posílení spojů do Londýna.
„Jediný strach, který mě drásá, je strach, že zůstanu pozadu. Bojím se, že se dostanu na svobodu a nebudu nikdo. Hrůza pomyslet, že jsem neobhájila diplomovou práci,“ napsala Sapegaová.
Běloruské bezpečnostní složky zadržely Prataseviče a jeho partnerku Sofii Sapegaovou 23. května v Minsku po vynuceném přistání letadla Ryanair, které mířilo z Atén do Vilniusu.
Letoun mířící z Irska do Polska z dosud neznámých důvodů přistál na Letišti Willyho Brandta Berlín Braniborsko v neděli krátce po 20.00 SELČ. Policisté stroj prohledali za pomoci policejních psů.
Americká administrativa neupřesnila, proti kterým běloruským společnostem budou sankce zavedeny. První americké sankce proti Bělorusku začaly platit v roce 2006.
Litevský policejní šéf Rolandas Kiskis také uvedl, že vyšetřování leteckého incidentu zahájily i Polsko a americká FBI vzhledem k tomu, že na palubě letadla byli i polští a američtí občané
Po rozhodnutí Evropské unie vyhýbat se běloruskému vzdušnému prostoru musela Air France, stejně jako další evropští přepravci, změnit trasu letu a nahlásit ji Moskvě, protože chtěla létat přes Rusko.
„Nechápu, proč mou dceru zatkli,“ řekla Dudičová. Podle matky zatčení Sapegaové po vynuceném přistání letadla letícího z Atén do Vilnia nemá opodstatnění.