Alkohol nejvíce zvyšuje riziko nehod s úmrtím či vážným zraněním u mladých řidičů a řidiček. Ekonomické škody havárií pod vlivem alkoholu se blíží deseti miliardám korun za rok.
Mladí řidiči nejčastěji zaviní nehodu, protože jedou moc rychle nebo pod vlivem alkoholu. Pro starší je zase typické nedání přednosti. Pravděpodobnost tragické nehody je zvýšená u obou skupin.
Začíná tradiční policejní akce Speed Marathon. Strážci zákona v pátek kontrolují na zhruba tisícovce míst v Česku dodržování povolené rychlosti. Kde budou hlídky stát, policie zveřejnila dopředu.
Když policisté auto zastavili, zjistili, že v něm sedí 44letý muž. Zkouška na alkohol byla negativní. „Dotyčnému sdělili, jakého přestupkového jednání se dopustil, s čímž nesouhlasil,“ uvedla policie.
Vedle jedné firmy viní státní zástupce z trestných činů čtyři lidi. Mezi nimi i bývalého starostu Varnsdorfu Stanislava Horáčka (ANO). Ten měl získat s přítelkyní od společnosti i další výhodu.
Za překročení rychlosti bude od příštího roku vyšší pokuta i počet trestných bodů. Novela zákona o silničním provozu má dále upřesnit protiprávní jednání.
Okresním soudům loni trvalo trestní řízení v průměru zhruba půl roku, civilní případy měly vyřešené v průměru za tři čtvrtě roku. U krajských soudů to bylo déle, tam ale řeší složitější kauzy.
Před šesti lety se chystalo úsekové měření u nemocnice. Ale dlouho se řešilo, jestli radary koupit, nebo pronajmout, zakázka se zrušila a plán radnice nakonec úplně opustila.
Proti snížení rychlosti ve velkých městech na 30 kilometrů za hodinu je přes 70 procent lidí. Snížení rychlostního limitu na 40 kilometrů v hodině by podle průzkumu uvítaly hlavně ženy a studenti.
Mimo město se smí ve Finsku jezdit maximálně 100 km/h, mnohde 80 km/h a radary jsou všude. Pokud ale jedete rychleji, pokuta bude záviset na tom, jaké máte příjmy.
Celé to teď spíš působí jako primátorova hra s Pražany na schovávanou. Už jen proto, že Svoboda tyto pochody přemrštěně líčí jako blokády, činící z obyvatel metropole rukojmí aktivistů.
Aktivisté apelují na snížení nejvyšší rychlosti v Praze. Odborník na dopravu Ondřej Mirovský vidí ve změně přínos. Pražský zastupitel Martin Sedeke (ODS) tvrdí, že by se doprava ve městě zhroutila.
Modernizace dálnice D1 po devíti letech skončila a kamery už na ní nejvyšší povolenou rychlost nehlídají. Jejich nepřítomnost samozřejmě zaregistrovali i řidiči a někteří jezdí opět rychle.
„Praha je velmi odlišné situaci. Je na místě diskuze o zavádění této rychlosti v zónách a rezidenčních částech, ale na hlavních spojovacích komunikacích rozhodně nikoli,“ říká Beránek (Piráti).
Předvolební letáky můžou do schránky dostat i lidé, kteří na ní mají, že nechtějí dostávat reklamu, píše Deník. A stát podle deníku E15 ušetřil miliardy díky datovým schránkám. Více ve výběru z médií.
V Bulharsku je registrováno 966 potvrzených případů nákazy koronavirem. Během pondělí přibylo 51 nakažených. Úmrtí spojovaných s nemocí covid-19, kterou koronavirus vyvolává, je aktuálně 45.
Pomalá justice dělá problémy například řidičům. Pokud se někdo soudí o neoprávněně odebraný řidičský průkaz, může si počkat až 700 dní. Tou dobou si často svůj trest už stejně odpykal.
Osmiletý chlapec ze západoněmeckého města Soest se už podruhé během pár vydal se na divokou jízdu po nedaleké dálnici. Tentokrát dosáhl rychlosti až 180 kilometrů za hodinu a způsobil nehodu.
Radary na měření rychlosti vydělávají i menším městům miliony. Třeba Litomyšl je před více než rokem instalovala na třech místech. Radiožurnálu se podařilo zjistit, na kolik peněz si radnice přišla
Dobrou navigaci potřebují sportovci víc než silné svaly a rychlý postřeh. Podrobnosti o tomto důmyslném systému prostorové navigace v lidském mozku vědci odhalují až v posledních letech.
Pád letounu An-148 u Moskvy, který si v neděli vyžádal 71 obětí, s největší pravděpodobností způsobila chyba pilotů, kteří zapomněli zapnout vytápění pro odmrazování snímačů rychlosti.
„Problém výstavby infrastruktury, nejen dálnic, je, že nejsou připravené. Stát nezvládá stavbu naplánovat, vypořádat se s námitkami a získat stavební rozhodnutí,“ říká prezident NKÚ Miloslav Kala.
Experimentální vozidlo Bloodhound SSC se po létech příprav představilo britskému publiku. První testovací jízdu absolvovalo na letišti v britském Cornwallu.
Nadzvukové auto Bloodhound se chystá na „pomalé“ říjnové testování, které má být jedno z posledních před pokusem překonat rekord v maximální rychlosti. Ten má hodnotu 1 228 kilometrů v hodině.
Úseky se sníženou rychlostí, takzvané IG-L zóny, jsou specialitou rakouských dálnic. Mají pomoct se snížením emisní zátěže. Nově hrozí řidičům za překročení rychlosti kromě vyšší pokuty také zákaz jízdy, píše server iDnes.cz. Policie může viníkům zabavit klíčky nebo nasadit botičku na auto.