„Autoprůmysl jede v Česku téměř na plné obrátky,“ komentuje pro Český rozhlas Plus člen představenstva Škoda Auto Martin Jahn. Jak to s automotivem vypadá do budoucna a co jeho rozvoj limituje?
Produkce autobusů klesla o 223 na 1883 vozidel. Ve vysokomýtském Iveco CR bylo vyrobeno 1756 autobusů, tedy o 6,6 procenta méně než ve stejném období loňského roku.
Nošovický závod automobilky Hyundai letos zvýšil výrobu o 17 procent na 242 900 osobních automobilů. V září továrna zvýšila produkci o 17 procent na 29 300 vozidel.
Kvůli nedostatku čipů několikrát zastavila výrobu Škoda Auto, naposledy v říjnu. Kolínská Toyota obnovila výrobu 21. září, stála zde s týdenní přestávkou od 15. srpna.
Automobilky se potýkají s dlouhodobým nedostatkem čipů potřebných k výrobě aut, což zpožďuje dodávky nových vozů. Kvůli dlouhým dodacím lhůtám si tak někteří Češi raději pořizují mladší ojetiny.
Už několik dní všechny závody společnosti Škoda Auto nevyrábějí vozy kvůli nedostatku čipů. Kapacitu linek ale omezují nebo výrobu rovnou zastavují i dodavatelé největší tuzemské automobilky.
V Česku se letos nevyrobí minimálně 70 000 osobních aut kvůli celosvětovému nedostatku čipů. Celkově letos tuzemské automobilky předpokládají produkci okolo 1,3 milionu vozů.
V českém tisku se v pátek dočtete, že automobilky letos vyrovnají jen polovinu rekordního propadu. Koronakrize loni zdecimovala produkci automobilového průmyslu o 19 procent, píše deník E15.
Gräfová je právnička, v koncernu Volkswagen svoji kariéru zahájila v roce 1999 ve společnosti Volkswagen Immobilien. Jahn se v letech 2006 až 2008 v představenstvu věnoval oblasti lidských zdrojů.
Škoda Auto v českých závodech vyrobila 749 579 automobilů, tedy o 17,4 procenta méně než v roce 2019. Hyundai Motor Manufacturing Czech klesla výroba o 22,9 procenta na 238 750 vozidel.
Škoda Auto vyrobila 450 733 aut, což je o 23,4 procenta meziročně méně. Produkce v Hyundai klesla o 33,1 procenta na 137 040 aut a TPCA snížila výrobu o 31,9 procenta na 100 784 vozů.
Škoda Auto vyrobila 218 374 automobilů, nošovický Hyundai snížil produkci na 65 890 aut a společný kolínský závod Toyoty, Peugeotu a Citroënu TPCA vyrobil 53 233 vozů.
Současná situace ohrožuje až 150 000 přímých pracovních míst a až osm procent hrubého domácího produktu (HDP). V úterý to uvedlo Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP).
„Tempa růstu automobilového průmyslu jsou regionálně odlišná, pokud se ale zaměříme na české prostředí, tak jsme narazili na pověstný strop,“ říká Wojnar, podle kterého je důvodů hned několik.
Finální výrobci si díky tomu přišli na 617,5 miliardy korun. I tak se ale tempo růstu oproti předchozímu roku zpomalilo. A zpomalovat nejspíš bude i nadále.