Evropská komise propočítala, že by se měla pro účely projektu měla uvolnit podpora v řádu asi 19 miliard korun. Peníze však ještě nikdo reálně nepřislíbil.
Pozornost vzbudilo setkání dánského televizního týmu s lodí Admiral Vladimirsky. Na palubu před zraky novinářů vystoupilo několik maskovaných mužů v uniformách, jeden z nich měl automatickou zbraň.
V přístavech jako Hamburk není volné místo a blokují ho tam lodě, které často marně čekají na vyložení a naložení nákladu. Firmy si tak na některé zboží počkají i celé měsíce.
Stanice Sky News uvedla, že britští záchranáři zahájili rozsáhlou záchrannou operaci. Zda je pilot na živu, není jasné. Neznámá je zatím i příčina neštěstí.
Dánská ministryně životního prostředí označila maják za národní poklad a ministerstvo uvolnilo pět milionů dánských korun na jeho záchranu. Místní starosta varoval, že je přesun stavby složitý.
Zbytky lodi z 16. století jsou podle ministerstva nejstarším vrakem, jaký se kdy v nizozemských vodách našel. Plavidlo bylo původně 30 metrů dlouhé a postaveno bylo zhruba v roce 1540.
Už 12 let po sobě zvolili Němci jako nejkrásnější a nejpříjemnější cyklostezku v Německu tu, která vede podél Labe z Čech až k moři. Začíná v Saském Švýcarsku a končí až u Severního moře.
V Severním moři byl zahájen provoz jedné z největších větrných elektráren u břehů Německa. Větrný park společnosti RWE má kapacitu 295 megawattu, 48 turbín a rozlohu 24 kilometrů čtverečních. Elektrárna by měla vyrobit energii zásobující 320 tisíc domácností. Společnost RWE přišla investice na více než miliardu eur.
Říkají si lední medvědi, ale přitom nenosí bílý kožich. Na pláži v belgickém přístavu Oostende se dnes schází několik tisíc otužilců, aby vyzkoušeli, jak studené je po Novém roce Severní moře. Vrhnou se do jeho vln a naplní tak letitou tradici lednových koupelí v jeho vodách. Redaktor Radiožurnálu Pavel Novák byl u toho, když se party odvážlivců ponořily do mořského příboje.
Ve vodách Severního moře, desítky kilometrů od nizozemského pobřeží, pokračuje velká záchranná operace. Hledají se námořníci z potopené lodi Baltic Ace, která šla ke dnu po srážce s jiným plavidlem. Pět námořníků zemřelo a dalších šest se stále pohřešuje. Příčina nehody se vyšetřuje, mluví se o lidské chybě.
Pod ropnou plošinou Gannet Alpha v Severním moři, 180 kilometrů od skotského Aberdeenu, došlo ke druhému úniku ropy. První únik byl zjištěn ve středu minulý týden. Majitelem ropného pole je společnost Esso, ale provozuje ho firma Shell. Její pracovníci se usilovně snaží problém vyřešit a hledají přesné místo úniku.
Pod ropnou plošinou Gannet Alpha v Severním moři, 180 kilometrů od skotského Aberdeenu, se objevil nový únik ropy. Majitelem ropného pole je společnost Esso, ale provozuje ho firma Shell. Její pracovníci se usilovně snaží problém vyřešit.
Společnost Shell intenzivně pracuje na zastavení úniku ropy z plošiny do Severního moře. Kapalina začala vytékat z netěsnosti na potrubí mezi vrtem a plošinou pravděpodobně ve středu, kdy se na hladině objevila lesklá vrstva.
Společnost Shell oznámila, že se jí podařilo do značné míry omezit únik ropy z plošiny Gannet Alpha. Přišlo se na špatně těsnící spoj mezi vrtem a plošinou. Zařízení leží v Severním moři asi 180 kilometrů od skotského pobřeží.
Norský Statoil objevil v Severním moři nové velké naleziště ropy a plynu. Podle společnosti se pole nachází u jihonorského Stavangeru a obsahuje 400 milionů barelů ropy. Zásoby prý můžou být ještě daleko větší.
Nejstarší domovy obyvatel Británie pocházejí nejméně z roku 8500 před Kristem. Datují se do doby, ve které Britské ostrovy ještě byly součástí kontinentální Evropy.
Nálezy kamenných nástrojů ukazují, že pobřeží Severního moře bylo obydlené lidmi už nejméně před 780 000 let. A to navzdory tomu, že si zde lidé museli poradit s nevlídnými teplotami i nedostatkem potravy.