O silnice ve Středočeském kraji se budou i příští rok starat dosavadní dodavatelé. Kraj se po zrušeném tendru musí vrátit k původním smlouvám. Již nyní ale vznikají plány co dál.
V druhém díle seriálu Do výšek i do podzemí zůstáváme při zemi – na dálnicích. Každou noc na některé úseky vyrážejí silničáři. I obyčejné sekání trávy pro ně přitom může znamenat nebezpečí.
Dohromady se jedná o 42 míst, kde jihomoravské silničáře čekají opravy mostů a silnic nebo jejich rozšíření tak, aby buď unesly, nebo se na ně vešel těžký náklad.
Kluzké vozovky mohou řidiči očekávat v Libereckém, Zlínském i Moravskoslezském kraji. Meteorologové v pátek očekávají teploty kolem minus dvou stupňů Celsia.
Kromě Lichtnegera by měli od silničářů odejít ještě další dva pracovníci. Už minulý týden rada kraje šéfa cestářů preventivně postavila mimo výkon funkce. Vedení silničářů spojení s kauzou odmítlo.
Policie zasahuje v Říčanské centrále Krajské správy a údržby silnic Středočeského kraje. Na místě zasahují kriminalisté z NCOZ. přesný důvod zásahu zatím není známý.
Silničáři v Olomouckém kraji v květnu místo oprav jednali s dodavateli obalovaných směsí o nových cenách. Ty se od začátku ruské invaze na Ukrajině zvýšily o několik desítek procent.
Asi každý řidič letos na silnicích zpozoroval silničáře sekající trávu v příkopech podél vozovek. Po vydatných deštích totiž tráva roste rychleji než v minulých letech.
Silničářům dělala největší práci ledovka, která se díky kolísání teplot vyskytovala na různých místech. Stav silnic tak bylo zapotřebí hlídat monitorovacími jízdami.
Uzavřen je úsek Strakonické ulice mezi sjezdem na Lipence a mostem v Jílovišťské ulici. Provoz má být obnoven nejpozději v neděli odpoledne. Letenský tunel bude uzavřen do nedělních ranních hodin.
„Jezdit s tak velkým nákladním automobilem, ještě k tomu naloženým, je opravdu náročné. Řidič nesmí mít moc strachu,“ poznamenal provozní ředitel plzeňské správy a údržby silnic Radek Šíma
Provoz na dálnici D1 u Humpolce mezi 90. a 94. kilometrem byl od nedělních 22.30 obnoven v obou pruzích. Ředitelství silnic a dálnic přes víkend odstranilo všechna mobilní svodidla ve zúženém úseku.
Sdružení firem, které provádějí opravy na D1 právě zde, jako jediné nestihly dokončit práce před zimním obdobím. Zažádaly proto o výjimku, aby mohly pracovat až do 4. ledna.
Silnice z Třebíče na Dukovany je po opravě v některých úsecích o více než metr užší. Kraj přitom sliboval, že ji kvůli bezpečnosti rozšíří. Je to jedna z cest z Jaderné elektrárny Dukovany.
V Libereckém kraji má během úterý napadnout až 40 centimetrů sněhu. Proto se silničáři rozhodli od úterní osmé hodiny ranní pro nákladní dopravu uzavřít úsek silnice č. 10 mezi Tanvaldem a Harrachovem a dál do Polska. Uzavírka potrvá zřejmě až do čtvrtka.
Na 270. kilometru D35 u Olomouce ve směru na Ostravu se v sobotu ráno stala hromadná nehoda šesti aut, dálnice byla zhruba dvě hodiny zcela uzavřena. Krátce po 10. hodině byl obnoven provoz jedním pruhem, uvedlo Ředitelství silnic a dálnic. Při havárii se zranili dva lidé, informovali mluvčí hasičů Jan Ondruch a mluvčí záchranné služby Zdeněk Hošák. Na silnici byla podle dopravních informací policie ledovka. Další nehody se staly na D1 u Hranic, dálnice je tam ale průjezdná.
Dopravním kolonám v Dejvicích by od soboty měl být konec. Silničáři po půl roce otevřou Korunovační ulici v Praze, jejíž oprava provoz ve městě značně zhoršovala. Pokračovat by zde měly už jen malé opravy.
Do zajímavého výzkumného projektu se zapojil Plzeňský kraj. Na opravu silnice na severním Plzeňsku použil celkem čtyři různé druhy asfaltové směsi. Výzkumníci během několika let při plném provozu otestují, která z nich je nejodolnější.
Silničáři budou mít v začínající zimní sezoně jednodušší práci s údržbou cest kolem Lipna. Díky rozhodnutí Jihočeského kraje mohou po 30 letech znovu používat sůl i v okolí nádrže. Na trasu od přehrady až do Černé v Pošumaví mají ve skladech tunu a půl soli.
Stromy u silnic mizí rychlým tempem. Za posledních deset let se pokácelo 160 tisíc stromů, vysázeno bylo asi 90 tisíc. Oznámila to vedoucí kampaně Zachraňme stromy z ekologického sdružení Arnika Marcela Klemensová. Ekologové by podle ní raději volili jiná řešení, než stromy ve velkém kácet. Silničáři s tím ale nesouhlasí.