Úplně zabránit prosakování vody ale dlouhodobě možné není. Jednak proto, že je část komplexu Blanka pod úrovní hladiny Vltavy, a pak také kvůli způsobu konstrukce.
„Bohužel se jednalo stále o stejný přetrvávající problém průsaků stropní konstrukcí,“ popsala serveru iROZHLAS.cz mluvčí pražské Technické správy komunikací Barbora Lišková.
V místě, kde jsou umístěné tzv. opakovače nebo repeatery satelitního signálu, navigace opět získá signál a přesnou pozici pro řidiče. Testování zařízení chce město vyhodnotit zhruba za měsíc.
Kolaudace byla ve stavebním povolení podmíněna dostavbou vnějšího Pražského okruhu. Právní rozbor ale konstatoval, že zmíněná podmínka je neadekvátní, neboť Praha nemůže garantovat státní stavbu.
„Cokoli se dnes slibuje ohledně velkých dopravních staveb, tak je pouze slovo a prázdná věta bez jakékoli šance něco reálně změnit,“ tvrdí bývalý pražský primátor Pavel Bém.
Za nejrozsáhlejší výpadek bezpečnostního systému v pražském tunelu Blanka může podle Technické správy komunikací vyhoření síťového přepínače – tzv. switche.
„Jako alternativní, objízdné trasy jsou povrchové komunikace, které jsou využívány i při pravidelných nočních uzavírkách,“ řekl Radiožurnálu mluvčí magistrátu Vít Hofman.
Řidiči neprojedou kvůli výpadku kamerového a bezpečnostního systému pražským tunelem Blanka. Radiožurnálu to potvrdila policejní mluvčí Andrea Zoulová.
Praha představila ambiciózní plán podzemní železnice, kterou by se první cestující by měli podle magistrátu svézt za 20 let. Jiné dopravní stavby ukazují, že jde o velmi optimistický předpoklad.
Praha hledá nového správce tunelového kompletu Blanka po skončení aktuální smlouvy s firmou Satra. Za provoz a údržbu tunelů nabízí za pět let přibližně 600 milionů korun bez DPH. Konečná cena vzejde z veřejné zakázky, vypsané Technickou správou komunikací, která jako městská firma silnice a tunely obhospodařuje. V současné době stojí provoz komplexu asi 20 milionů měsíčně.
Dopravní nehoda tří osobních aut před výjezdem na Letnou uzavřela ve čtvrtek na necelé tři hodiny tunel Blanka. Na místě zasahovaly složky integrovaného záchranného systému, potvrdil pražský policejní mluvčí Jan Daněk.
Kolony na Jižní spojce nebo ve Strakonické v Praze by mohly být v budoucnu kratší. Magistrát hlavního města jedná o úpravě řízení provozu v tunelech Blanka a Mrázovka. Změny by podle radního pro dopravu Petra Dolínka z ČSSD umožnily méně často zavírat vjezdy do tunelu. Právě tím teď dispečink dopravu reguluje.
Stavbami roku 2016 jsou pražský tunel Blanka, archeologický park v Pavlově, modernizace železniční trati Tábor - Sudoměřice, stezka v oblacích v Dolní Moravě, rekonstrukce a dostavba městského stadionu v Ostravě-Vítkovicích a rekonstrukce areálu Hospitalu v Kuksu. V hlasování veřejnosti zvítězil stadion ve Vítkovicích, v kategorii Zahraniční stavba roku patří prvenství modernizaci rychlostní silnice ve Varšavě. Výsledky 24. ročníku ve čtvrtek večer vyhlásila Nadace pro rozvoj architektury a stavitelství, která soutěž organizuje.
Cvičné uzavření exitu Prašný most v tunelu Blanka v Praze ignorovalo 43 řidičů. Osm z nich se dokonce pokusilo nebezpečně zacouvat zpátky, informoval server Lidovky.cz. Policie chce neukázněné řidiče pokutovat i zpětně podle kamerových záznamů.
Kvůli špatné dopravní situaci v okolí Vítězného náměstí v Praze 6 žádá tamní radnice o uzavření výjezdu z tunelu Blanka na Prašném mostě. Chce mimo jiné urychlené zbudování záchytných parkovišť a zákaz vjezdu kamionů do Patočkovy a Evropské ulice. Primátorčin náměstek Petr Dolínek z ČSSD Blanku zavírat nehodlá. Udělal prý řadu krátkodobých opatření. Podle starosty Prahy 6 Ondřeje Koláře z TOP 09 ale tato opatření řeší hlavně hromadnou dopravu.
Hlavní město nemusí společnosti ČKD Praha DIZ zaplatit zhruba 1,7 miliardy korun, rozhodl v pondělí arbitrážní soud. Peníze firma požadovala za práce na tunelu Blanka, ke kterému dodávala technologie.
Společnost ČKD Praha DIZ se nebude dál starat o tunel Blanka. Kvůli nezaplaceným pohledávkám firma Praze k dnešnímu dni vypověděla smlouvu. Informoval o tom generální ředitel společnosti Robert Wolf. Podle náměstka primátorky pro dopravu Petra Dolínka z ČSSD se Praha na předání provozu tunelového komplexu připravuje už několik týdnů, spravovat ho bude městská společnost Technická správa komunikací.
Přesně před půl rokem byl v Praze otevřen tunel Blanka. První auta tudy projela loni 19. září. Komplexem, který stál včetně napojení na Strahovský tunel 43 miliard korun, projedou denně desítky tisíc řidičů.
Firmy ČKD Praha DIZ a Inženýring dopravních staveb (IDS) podaly k rozhodčímu soudu žaloby na Prahu kvůli neproplaceným fakturám za tunelový komplex Blanka. Žalují město dohromady o zhruba miliardu korun. Informace dnes potvrdil náměstek primátorky Petr Dolínek z ČSSD. Praha podle náměstka nároky firem neuznává.
V pražských tunelech se v mrazivých dnech tvoří nebezpečné rampouchy. V úterý byla kvůli jednomu z nich omezena doprava na začátku tunelu Blanka směrem od Troji na Letnou. Přes metr dlouhý rampouch se vytvořil v místě dilatační spáry, kde je špatně provedená izolace. Problémy jsou v Blance i dnes.
V pražském tunelovém komplexu Blanka se ráno vytvořily více než metrové rampouchy. Policie kvůli bezpečnosti uzavřela pravý jízdní pruh nedaleko vjezdu v Troji. Podle magistrátu rampouch vznikl kvůli prasklině v plášti tunelu. Správce tunelu přitom dopoledne tvrdil, že se o technickou závadu nejednalo.
Dva měsíce od spuštění využívá pražský tunelový komplex Blanka stále více řidičů. Vyplývá to z prvních dat, která vyhodnotil pražský magistrát. Připravuje také další opatření v dopravě, která se na několika místech metropole po otevření tunelu výrazně zhoršila.
Přesně před týdnem byl v Praze po dlouhých průtazích otevřený tunelový komplex Blanka. Za sedm dní projelo třemi navazujícími tunely na padesát tisíc aut. Magistrát je zatím spokojený, dopravě v hlavním městě tři nové tunely pomohly. Provoz v Blance komplikovalo jen několik aut, která se dostala do protisměru.
Zatímco na mnohých místech tunel Blanka pražské dopravě ulevil, do Prahy 6 přivedl více aut a také dlouhé kolony. Problémy jsou především v okolí Vítězného náměstí nebo na křižovatce Vypich. A řešení je zřejmě zatím v nedohlednu.
Tunelový komplex Blanka ulevil dopravě centru Prahy. Méně aut je třeba na Argentinské, na magistrále, v ulici V Holešovičkách nebo na Hlávkově mostě. Řidiči podle pražských policistů tunel Blanka využívají hlavně k cestě na Smíchov. Provoz ale naopak zhoustl v Praze 6, hlavně v Dejvicích a v Patočkově ulici. Už několik dní tam řidiče trápí kolony a hustý provoz, hlavně v ranní špičce.