Za uzavření tunelu Blanka může vyhořelý síťový přepínač. Výpadky kamer pokračovaly ještě odpoledne
Za nejrozsáhlejší výpadek bezpečnostního systému v pražském tunelu Blanka může podle Technické správy komunikací vyhoření síťového přepínače – tzv. switche. Řidiči kvůli tomu nemohli nejkratší spojnici mezi Trójou a Smíchovem používat celou noc až do půl deváté ráno. Ještě v poledne jezdili v komplexu v omezeném režimu. O uzavření rozhodli dispečeři ve velíně na Strahově, protože z kamer neviděli, co se v tunelu děje.
„Objevily se alarmy červeně podbarvené, což znamená nejvyšší priorita nebezpečí“ vysvětluje vedoucí dispečerů Tomáš Smetana, který sedí ve velíně spolu s dalšími dvěma kolegy.
Pražský tunel Blanka opět v plném provozu, kolony se netvoří. Všechny závady technici odstranili
Číst článek
V místnosti se nachází monitory se záběry ze tří desítek kamer. Ty, které hlídají provoz v tunelu Blanka, nefungovaly. Šlo o největší výpadek systémů od uvedení do provozu v roce 2015.
„Nebyl to jenom nefungující kamerový systém, ale i další bezpečnostní systém. Jistě nás pochopíte, kdyby se v tunelu cokoliv stalo, odstavené vozidlo, nehoda, nebyli bychom schopni včas zareagovat a na místo vyslat záchranáře. Celou noc na odstranění závad pracovalo 30 techniků,“ řekl v ranním Radiožurnálu generální ředitel Technické správy komunikací Petr Smolka.
Výpadky se opakovaly
Uzavření tunelu způsobilo zejména během ranní špičky značné dopravní komplikace. Na příjezdových komunikacích se tvořily dlouhé kolony, objízdná trasa přes Letnou se ucpala. Zpoždění svých spojů hlásil i dopravní podnik.
Další problémy přitom řešili dispečeři i odpoledne po plném obnovení provozu. Několik minut se jim nezobrazovalo několik míst v části tunelového komplexu. Tentokrát již ale k uzavření nedošlo.
Dodavatelem technologií do tunelu je firma Colsys. „Setkáváme se u dodavatele poprvé, že není schopen zabezpečit službu,“ uvedl v České televizi náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).